Välkommen till Jennys kök.

söndag, maj 08, 2005

Mors Dag

Då var min andra Mors Dag avverkad och den var helt okej faktiskt. Fia kom med present på sängen som var mycket uppskattad. Nu luktar både hon och jag ypperligt gott. Sen somnade jag om och vaknade först när en liten loppa drog i ögonlocken, även om jag försökte knipa i hop dem och låtsas att jag fortfarande sov. Dock är Fia slugare än så, och för att vara alldeles säker på att jag inte skulle somna om kastade hon sig från hög höjd på min arma kropp skrikandes "Happy Mothersday".
Pieters mor, Big Peter och Uncle Andrew kom på lunch och åt upp all smörgåstårta och champange. Trevligt men en smula hysteriskt. andrew har precis vunnit en logie och vi är alla mycket stolta över hans bravader. Dock blev två av hans senaste shower avisade av dumma ABC.
I kväll visade dom Drömmar av Ingmar Bergman från 1954. Det ingår väl i allmänbildningen att ha sett alla Bergmans filmer, men jag tar det en annan gång.

3 Comments:

Blogger Jenny said...

Åh, man får fint besök minnsan. Får man bjuda på en kopp kaffe?
Skälet till att vår Mors Dag är en vecka innan den i Sverige är så att vi här nere skall komma ihåg att skicka kort till våra kära mödrar där uppe.
Undra om jag blir firad även denna Söndag måntro

Svågern min skriver för http://www.chaser.com.au
som har showen CNNNN på burken.

Har lite problem att surfa på herrns blogg. Har du spärrat den mot Sydneybor?

8:40 em

 
Blogger Jenny said...

Mjölk och socker?

Ja, det är helt klart dx för uppdatering. Har försökt på alla sätt och vis att förstå vad som står, och framför allt om det finns fler foton på den fantastiska näsan!!!?

8:14 em

 
Blogger Jenny said...

Kollar in din blogg från en Mac, så det är Safari som gäller. Väldigt fina bilder och musiktips. Tackar och bugar.

8:44 em

 

Skicka en kommentar

<< Home