Välkommen till Jennys kök.

måndag, maj 09, 2005

Lejoninnan ryter igen...

Blev nästan med våld bortförd och tvångs deporterad till Austarliens berömda detention centres. Som tur är har jag en tung barnvagn fylld med barn, fisk och halvtuggade smörgåsar, så det var omöjligt att få in oss i den väntade djurtransporten.
Har i snart tre månaders tid försökt ansöka till högskolan, men stångar konstant pannan blodig av australiens byråkrati och funderar på att ta min ansökan och stoppa upp den i nått lämpligt ställe.
I dag gick de för långt och jag fick ett underbart härligt våldsutbrott på posten mitt inne i stan. Ett antal slipsklädda herrar fick i dag på nära håll se en svensk tvåbarns mor ryta som ett ilsket lejon och tugga fradga. Den skräckslagen kassörskan kallade på sin chef, som i sin tur kallade på mentalskötarna. Morrandes retirerade jag och lät mig kopplas och ledas därifrån. På vägen ut körde jag över min gisslan med barnvagnen och bad Fia peta honom i ögat...

Till kvällsmat lagade jag Limemarinerad tonfisk med pesto
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15851&a=240843&av704si=15805&av704mifisk=true&showResults=false

3 Comments:

Blogger Mårten Trogen said...

Jag sitter och stretar med att försöka komma på något till middag och läser din blog. Helt fantastiska kreationer du lagar till, magen skriker högt.

6:43 em

 
Blogger Jenny said...

Nämen, en Trogen till. Välkommen välkommen. Får man bjuda på en fika måntro?
Det verkar som du varit upptagen med lite trädgårdsarbete där hemma...Vad är det igentligen du bygger nu?

Om du inte kom på nått att laga till middag föreslår jag Spiced lamb fillet with onion couscus. Det blev väldigt gott faktiskt.

9:53 em

 
Blogger Jenny said...

Hmm, smörfisk det låter nått. Är det nått dom serverar i Västervik måntro? Har du nått recept?

Jag har precis sökt in till Polishögskolan här i NSW, men det verkar inte som dom vill ha frustrerade småbarns mammor. Konstigt, vi som är så populära annars (not)...

9:57 em

 

Skicka en kommentar

<< Home