Välkommen till Jennys kök.

fredag, maj 27, 2005

Åker han på semester tro?

Det bor en hemlös man i en låda inte långt från vårt hus. Han har bott där så länge jag kommer i håg och jag tror inte han är helt mentalt frisk. Vissa dagar uar han manisk och hoppar och dansar utanför sin l¨da, men för det mesta sitter han hopkrupen och gungar fram och tillbaka. I bland försvinner han nån vecka och kommer tillbaka nytvättad och i med en inte fullt så hungrig blick.
I går mötte jag honom på en av bakgatorna med en stor säck full av pengar. Det var en sån påse i kalikå som dom har på banken och lika stor som en 20kg säck potatis. Han satt och grävde i den och lät pengarna trilla mellan sina kolsvarta fingrar. Den var fylld med $2 coins, $5, $10, $20 och $50 sedlar som såg väldigt nya ut.
Jag är hilmla nyfiken på vad han nu tänker göra nu, och var han fått tag i dem. Vad vill en man som bott på gatan i alla år ha allra mest? Fortsättning följer...

3 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

jag med...jag med....

1:42 fm

 
Anonymous Anonym said...

Oh - det här MÅSTE du fortsätta rapportera om! Gud vad spännande!

5:09 fm

 
Anonymous Anonym said...

Shit vad spännande. Kan du göra efterforskningar, kontakta härbärgen, banker, folk som rör sig i samma område, vara lite Columbo/Ture Sventon? =)

6:20 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home