Välkommen till Jennys kök.

måndag, maj 16, 2005

Singing along

Tid i kö in till P-huset - 5 min.
Tid att få en parkeringsplats - 20min.
Tid att vänta på en shopping trolley - 5min.
Tid i kö till charken - 20min.
Tid att handla - 30min.
Tid i kö i checkouts - 25min.
Tid i kö att komma ut ur P-hus - 20min.

Men vad gör väl det.
Med Primal Scream på hög volym i mina små vita hörsnäckor och helt helt barnfri, hade jag en helt fantastiska två timmar. Fick dock konstiga blickar då jag i frukt disken gav ifrån mig ett högt "wooaapapoddodi-yeahhh", när jag klämde på citronerna. Undra om det finns nån undersökning på hur IPodens påverkar dagens diggande samhälle? Blir vi snällare/gladare/mer toleranta mot omvärlden om vi konstant hade bra musik i öronen?
Såg Liftarens guide till galxen på Fox studios och hade en kanonkväll. Man kan numera ta in vin i salongen och det gjorde bara filmen ännu bättre. Måste se om den så fort den kommer ut på DVD. Suveränt bra.

2 Comments:

Blogger Jenny said...

Primal Scream - Dirty Hits, är en ganska gammal compilation men helt ok tycker jag. Dock perfect när man handlar mjölk och grönsaker och står i kööööö. Fast det beror nog också vilket humör man är på.

Ja filmen igår var helt verkligen helt suverän. Jag vill se om den igen nu med en gång. Det var nog den bästa filmen jag sett på väldigt länge. Blev väldigt sugen på att genast läsa om böckerna.

9:41 em

 
Blogger Jenny said...

Ja, om inte utburen av två men i vit uniform och åka pling plong taxi till mentalsjukhuset...

4:44 em

 

Skicka en kommentar

<< Home