Välkommen till Jennys kök.

måndag, maj 30, 2005

Semester


P5300012
Originally uploaded by caucasianbladder.
Gick förbi den hemlöses låda idag och han verkar a tagit sitt pick och pack och åkt på semester. Tänk att detta har varit en persons hem under en väldigt lång tid. Om man bor så här, och varken har tillgång till toa, vatten, mat, värme eller el, vad är då det första man skulle göra om man kom över en stor summa pengar? Vad har han läntat efter riktigt mycket under alla år? Vilken mat är man mest sugen på? Apelsiner och grädde?
Sen kan man ju undra vart pengarna kommit ifrån. Jag han är alltför fysiskt svag att kunna ta dem från en person, och att han har lurat sig till dem tvivlar jag på. Har han i så fall haft pengar hela tiden men valt att ligga lågt och spara ihop en rejäl hög till pensionen? Lotto, arv vad vet jag. Borta är han i alla fall.

3 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Vilket mysterium! Jag är jättenyfiken på vartifrån pengarna kom...

FICK DU MIN UPPMANING?
Jenny,
Du är härmed inbjuden att svara på "Läsa-frågorna" som cirkulerar bland bloggarna just nu. Gör ett besök hos mig, kopiera frågorna och svara på dem. Skicka sedan vidare till fem andra bloggar.
Lycka till och ha det fint!

10:02 em

 
Anonymous Anonym said...

Hoppas att han är lycklig i alla fall... Men med tanke på hans tillstånd är det kanske inte omöjligt att han kommer tillbaka till lådan. Vad han än gjorde med pengarna så måste det ju vara något positivt från hans p.o.v?

4:06 fm

 
Anonymous Anonym said...

Tack för uppdateringen! Det känns så tragiskt, så fort får perspektivet en enskilld hemlös blöder mitt hjärta.

Hoppas att han har det bra, och undrar om han inte skulle bli rejält förvånad över att han har ett knippe människor på andra sidan jorden som tänker på honom?

5:00 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home