Välkommen till Jennys kök.

torsdag, november 10, 2005

Torsdagen den 10:e Nov, +31 grader

I dag däremot har tempot inte varit lika högt.
Träningen idag var iof hård och svetten lackade även om vi försökte hålla oss i skuggan. Värst av allt är dock flugorna som hela tiden surrar i ansiktet och som man ibland råkar svälja. Yack!
Efteråt somnade lill-loppan som en sten och jag mös med bubbelvatten under Jackarandan och läste Jonas Gardell. Efteråt blev det tripp till IKEA, och stor påse med Bridgeblandning inköptes. Sen blev det en snabb sväng till årliga Diesel-rean ett par kvarter bort. Det blev ett par fina jeans till mig och två t-shirts och en tjockare tröja till maken.
Nu sitter jag och mår riktigt dåligt då nästan hela påsen med bridgeblandning är slut. Fast det var nog sista riktigt goda godiset tills far min kommer i December. Han har lovat att smuggla in så mycket lösgodis det går att få in i väskan.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du skall inte deppa: med din träning samt skötsel av hem, barn, djur och allt annat så kan din kropp vara förtjänt av lite "snarr"!

Utile Dulci

4:44 em

 
Blogger Jenny said...

Utile-Befinner vi oss på samma bredgrad, eller är du bara en väldigt morgonpigg filur?

6:15 em

 
Blogger Roger said...

Vad är väl +31....det kan ju vara jättevarmt...och jättesvettigt..och alldeles...alldeles underbart

(fritt från "Snövit goes to the north part of Sweden" part 2)

8:44 em

 
Blogger anna said...

Diesel rea!!! Så nu kan jag inte bara komma på sommaren hos dig, nu måste jag pricka in en rea med! Maj gad.....

12:17 fm

 
Anonymous Anonym said...

(Curious Jenny...you SO wanna know, huh?!
Just hang in there and just MAYBE, haven't promised anything though!, I'll tell you some about myself...how I was born Catholic, brought up in Kashmir and once fell in love with an Arabic (female) interpreter outside Abu Dhabi...bismillah - those were the days!

Khudaf hafiz,
Utile Dulci)

4:55 fm

 
Anonymous Anonym said...

Aha du kör också IKEA-raider. Livet är likt down under. Förutom att vis kulle kunna döda för ert väder just nu....

8:02 fm

 
Blogger Jenny said...

Huva, det låter som det är kallt därhemma. Kan lugna er med att det är betydligt svalare idag. Knappa +25, och det känns verkligen efter ett par varma dagar.

Anna-Tänkte faktiskt på dig när jag var där. Satan vad dyrt det är dock, trots att det var halva priset.

Anna och Roger-Skickar iväg lite sol med nästa båt ;-)

Magnus-Tro mig, jag skulle också vilja ha en AC. Typ NU!!!

Utile- Nyfiken är mitt middlename, samt att det är alltid kul att veta vem man pratar med :)

Sofia-Grattis, det krävs ganska mycket för att man skall kunna överleva och gå vidare efter ett 3 års kalas.

Clara-Livet är mer likt än du tror, fast utan smarriga kanelbullar ;D

6:04 em

 

Skicka en kommentar

<< Home