Välkommen till Jennys kök.

tisdag, maj 31, 2005

God morgon nu ar det natten.

Exakt klockan fyra varje morgon vaknar den minsta loppan, och vi har följande konversation.

-Ni kallade..
-God morgon slav, varför dröjde det så?
-Klockan är fyra. Du skall sova.
-Men jag är vaken. Jag vill leka!
-Så min lilla vän, nu sover vi.
-Jag är hungrig, ge mig mat!
-Nu sover vi lillan, lägg dig ner.
-Jag VILL inte! Jag vill leka med din näsa som ser så rolig ut.
-Lägg dig ner. Mamma är trött.
-Vill inte, vill inte, vill inte...
-Snälla. Sov bara lite. Jag ger dig vad du vill bara du sover.
-Skall vi klappa händerna?

Klockan fem somnar vi om för att prick sex vakna av den andra loppans högljuda konstaterande
-God Morgon, nu är det dagen!

3 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Hihi! Roligt att läsa om men säkert inte lika roligt att vara med om, morgon efter morgon. Själv har jag en liten sjusovare hemma, som kan sova till, åtminstone, klockan 7.

4:19 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag minns det som igår?

Men vänta bara några år, så ska du upptäcka att det är ett helsike att få dom att vakna i stället.

4:57 em

 
Blogger Jenny said...

Sandra - Hehehe. Silvertejp och barn uppfostran går ju verkligen hand i hand. Brukar tejpa fast henne runt mitt högra ben sa jag inte tappar bort henne är vi är ute och handlar. Funkar finfint. Har även fundrat på stark kardborre insydd i kläderna, och på valda ställen i huset. Ny produkt ide?

6:31 em

 

Skicka en kommentar

<< Home