Välkommen till Jennys kök.

torsdag, juni 30, 2005

Det är mycket nu...


.

Framför allt har jag otrolig resfeber. Det riktigt surrar i magen. Det kan ju dock ha att göra med de 250g Rocky Road jag just åt...
På Söndag åker jag hem till Sverige igen för första gången på tre år och jag är otroligt nervös. Delvis för att resebyrån har lyckats slarva bort mitt flyg från Singapore till London, delvis för att jag åker själv med två loppor på tre och nio månader.
Vad jag tänker mest på är dock hur det kommer att kännas att komma tillbaka till mitt kära hemland. Vi har bott i Sydney i snart 10 år och det börjar närma sig crunch time. Stanna här för gott eller flytta hem igen. Och i så fall flytta hem till vad?

Bloggandet för mig har blivit mitt sätt hålla kontakt med Sverige, och att lite mer inblick i hur det står till där hemma.

Min kära kompis fick en liten dotter i helgen och vid ett besök på sjukhuset träffade jag en mycket trött och utarbetad svensk barnmorska.
Vi pratade länge om de olika förhållandena och man kan ju inte låta bli att jämföra. Jag har ju bara haft barn här och har ingen aning om hur det funkar där hemma längre.

Vi kom till slut fram till att vi svenskar är världsbäst på allt utom på att ha fint väder.

4 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Oj, starkt jobbat att flyga hem (och så långt!) med två småttingar! Hm... Flytta eller inte flytta hem? Svåra beslut du har att fajtas med... Tänk bara på att "här hemma" i kära gamla Sverige är det inte mycket nytt under solen...

3:18 fm

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Välkommen hem till Svedala....här är det mesta sig likt. Hoppas du får "specialstol" på flyget.

3:39 fm

 
Blogger anna said...

kom in på en fika vetja...jag förstår faktiskt hur du känner, och då bodde jag ändå bara ett år i usa.....det är läskigt att komma hem och möta allt som man inte vet om man vill möta....men satsa på att ha roligt så går det nog bra =D

4:29 fm

 
Blogger Jenny said...

Biggis - Vet inte om jag någonsin gör om resan ensam igen. Hade det bara varit med tre-åringen hade allt varit ok, men minstingen är vad dom kallar ett "ovanligt aktivt barn" med allt vad det nu innebär.

Mamaselemamsen - menar du stolen för korkade mammor? :-)

Anna-Roligt skall jag definitivt ha. det finns så mycket i vårt vackra sverige som är verkligen fantastiskt. Vår natur är ju helt otrolig och alldeles gratis (den var det för 10år sen i lla fall)

Anette - Ja, vi är ju två om beslutet och min man vill inte tillbaks igen. Han har bott 10år i Götet och fick nog då. Sen har vi ju vårt företag här osv osv...
Var i Califonien bodde ni?

3:15 em

 

Skicka en kommentar

<< Home