Välkommen till Jennys kök.

onsdag, juni 29, 2005

Vad gor man nar det regnar?

Vad gör man med tvätten när det regnar? Det har regnat konstant i 7 dagar nu och jag håller på att bli fnoskig!
Drivor av tvätt tornar upp sig i var vrå, men jag vet inte hur jag skall få den torr efter att jag tvättat den.
Goda nyheter är dock att våra dammar är numera fyllda till 47% av deras fulla kapacitet.
Vi tror att skälet till all nederbörd är att vår kompisen var ute och smygvattnade hans trädgård en torsdags kväll, då det är förbjudet att vattna. Hans granne ringde vatten-polisen som kom och gav honom $200 i böter. Sen dess har det regnat oavbrutet...

5 Comments:

Blogger maruschka said...

Hej vännen!
Det regnar här också, men ingen glädjs direkt åt att våra vattenreserver fylls på, vi gnäller bara över att det är kallt!
Detta ska ju föreställa sommar, 14 grader och regn?
Svensk sommar, ja just det, det glömde jag, det är ju SVENSK sommar...jaja...hmm...

7:17 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Regn är ett gissel, som man blir trött, grinig och ledsen av. Och inte verkar tvätten torka heller, som sagt. Vilken skvallrig granne, skicka regnmolnen bara över hans hus, tycker jag.

9:28 em

 
Blogger Jenny said...

Maruschka - Du är så otroligt lik en god vän till vår familj hemma i Sverige. Varje gång jag ser ditt trevliga ansikte tror jag att det är kära Eva från Göteborg.
trist att det regnar där hemma. Det kommer dock inte håll i sig. Från den 4:e Juli kommer solen skina.

Biggis - Ja en riktig surgubbe. Men när det gäller vatten användning har folk blivit som galna här.

10:48 em

 
Blogger anna said...

maruschka och jag bor inte i samma delar av sverige känner jag...här är det sol, 20-25 grader idag igen, och hur härligt som helst!!!

4:30 fm

 
Blogger Jenny said...

anna - Hoppas att du bor i dom södra delarna av Sverige...

3:16 em

 

Skicka en kommentar

<< Home