Välkommen till Jennys kök.

torsdag, juni 16, 2005

Toa och te

Gick förbi den hår affären idag på väg till fisk marknaden. Tyvärr blev det en dålig bild.
Här inne kan man köpa afganiskt te och toaletter. Bakom den blåa pjäsen står en grön toa. En sån där man kliver upp på och sätter sig på huk, och gör det man skall utan att det plaskar på benen. Jag har alltid undrat var man kan få tag på sådana om man nån gång får råd att renovera badrummet.
Självklart skulle jag letat i en Afghanisk närbutik...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi prövade torrvarianten i Aden längst ned till höger på den arabiska halvön, ett hål i golvet som man skrevade över, inget plask på benen där, såvida det inte var fullt redan upp till kanten.

8:55 em

 
Blogger Jenny said...

Mysigt Mådan.
Experter innom området hävdar bestämt att dett är mycket mer hygieniskt än den västerländska toan där man ju "delar sits"

9:55 em

 
Blogger maruschka said...

Jenny! Jag förstår inte hur du någonsin har kunnat tvivla på din blogg, det finns ju tonvis med "rolighter" nere hos dig som du kan delge oss utan någon större ansträngning...Jag skrattar i all fall varje dag när jag besöker dig...*fniss*

6:42 em

 

Skicka en kommentar

<< Home