Välkommen till Jennys kök.

torsdag, juni 09, 2005

Musikfrågor från Petter

1) Hur stor datamängd har du på din dator/hur många cd- och vinylskivor äger du?
Hur vet man det? Ca 200 album finns i alla fall på Itunes. I hushållet finns ca ytterligare 200 cd skivor som aldrig lyssnas på längre.

2) Senast inhandlade skiva?
Har inte handlat på mycket mycket länge. Lever i hoppet om att även vi en dag skall få IStore som resten av världen. För tusan
t om Finland har ju det. Det huar börjar bli pinsamt...

3) Senast spelade låt?
Ellen Raid -Send Me Home
www.radioparadise.com

4) Nämn fem skivor som betyder mycket för dig.
Duran Duran - Wild Boys. Jag var nog 11 och hade min första depp. Låg i veckor i ett mörkt rum efter skolan och bara grät. Jag var så kär i Simon Le Bon, men vår framtid tillsammans verkade så svår...
Imperiet - Kommer inte ihåg vad den hette, men återigen stor depp som höll på i många år med Thåström i spetsen.
Xavier Rudd - To Let
Absolute Dance 85- Dans, ös och allmänt kul
Pablo Casals - Suites for unaccompanied cello. Har alltid trevliga middagar med denna man i bakgrunden

5) Tre låtar som inte finns med på nämnda skivor, men som betyder mycket för dig.
Red Hot Chilli Pepper - Blood Sugar Magic
Smells Like Teen Spirit- Nirvana
In the name of love - U2

6) Utse tre personer att skicka vidare frågorna till:
Magnus, Roger, Anna

7 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

Tur att du inte nämnde mig om det där med musik i datorn.
Hur stor del av datorn är musik? Tja...7 centimeter sådär.
Vilken musik? Bara låtar av och med Camilla. Faktiskt sant!

Så där ser du? =D

11:09 em

 
Blogger Jenny said...

Jag tänkte på dig men på din profil står det ju allt man behöver veta om musik. "Det beror ju helt på vad man skall ha den till. Musik förstärker ju känslor."

Blir dock lite nyfiken på Camillas musik. Website?

11:16 em

 
Anonymous Anonym said...

Tack för inbjudan :-)

12:10 fm

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Ingen website än. Jessica har den under konstruktion. Vilket kan betyda lite vad som helst.

Har förresten laddat upp mina tofflor och så. *skäms*

6:01 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Och hur står det till med kärleken till Simon Le Bon idag? :-)

6:20 fm

 
Blogger Jenny said...

Roger- Om du har tid och lust vore det kul att se ditt svar.

Biggis- Såg Simon Le Bon på TV häromdagen och jag måste erkänna att min passion har dalat.
Men för var det blodigt allvar. Min plan var att åka till Birmingham som au-pair, Simon skulle få syn på mig, lämna in model fru och och inse att jag var det enda han behövde i livet. Jag låg i min säng och grät och spelade Wild Boys om och om igen...

Mamselemamsen- Vad skall jag säga? Jag finner liksom inte ord att beskriva hur mycket du berikat min dag. Som extra bonus var ju guldväskan där också. Din blogg har tagit en helt ny dimension.
:-)

2:39 em

 
Blogger Jenny said...

Magnus - Hehehe,
Wild Boys-Vilken låt, vilken kraft, vilken ungdom, kommer du ihåg videon? Ryktet säger att käre Simon höll pa att stryka med när den spelades in. Väderkvarnen han var fastbunden i fastnade under vattnet och han kom inte loss. Stackars stackars Simon.

10:31 em

 

Skicka en kommentar

<< Home