Välkommen till Jennys kök.

torsdag, juni 02, 2005

Telefon Spam

Reklam i brevlådan kan jag slänga i återvinningen. Spam på datorn sorteras lätt bort. Vid tv-reklam byts det kanal likaså på radion. På bion kan jag hämta mer popcorn och på stans billboards fundera på om vi gjort fotot. Jag kan utan större ansträngning välja vilken reklam jag vill ta till mig (tror hon jag).

Men denna förbenade telefon reklam gör mig vansinnig. Minst två gånger om dagen får jag ett samtal från nått call centre i Indien, som på bruten engelsk gratulerar mig till mina ypperliga chanser att vinna semestrar, stora summor pengar och evig lycka. Jag gillar verkligen inte att vara otrevlig, men när dom ringer 8.30 en fredag kväll, har jag svårt att hålla igen.
Men Madam, varför vill ni inte vinna? Men Madam, det är att fantastiskt erbjudande till dig för du är så speciel. Men madam...
Bugger off.

Jag vill inte vara otrevlig, men jag vill informera dig om att jag nu kommer att lägga tillbaka luren i klykan...

7 Comments:

Blogger Jenny said...

Ett annat trick är att ge luren till en swinglish talande tre-åring:
"Hello, how are you?"
"Wanna come to my födelsedgaparty?"
"Yes, that would be very nice miss"
"But why?"

Dom lägger oftast på sen...

12:29 fm

 
Blogger anna said...

den enda sak jag inte saknar med usa...eller ialafal en av dom få...

1:02 fm

 
Blogger maruschka said...

Helt underbar idé det där med att ge luren till barnet...jag ska testa det med min två-åring:
"Pappas Lollo-bil e tlasig, spela boll me mig?"

4:26 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Nästa gång det ringer en så'n där undersökningsmänniska och vill ställa en massa konstiga frågor om ens shoppingvanor eller om man sett den eller den reklamen, då ska jag ge luren till min treåring. Då ska dom få svar på tal...

6:14 em

 
Anonymous Anonym said...

Ytterligare ett trick är att säga typ:
Jag kan inte prata just nu, men kan jag få ditt privata hemnummer så kanske jag kan ringa hem till dig efter att du har slutat ditt skift för idag...

Och tvekar de då kan man tillägga:

...och då kanske du vet hur det känns för mig...

12:49 fm

 
Anonymous Anonym said...

en variant de kör med är att ringa upp en signal, lägga på och vänta på att folk ska ringa tillbaka.

8:38 fm

 
Blogger Lasse Jansson said...

Eller så kan man vara riktigt elak. Den här säljaren passar sig nog för att säga sitt riktiga namn i fortsättningen.
http://warpdrive.se/?17807

12:24 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home