Välkommen till Jennys kök.

onsdag, juni 15, 2005

Vad skall jag gøra nu?

Föreställ er att ni sitter i köket framför datorn och bloggar.
Tänk er att huset befinner sig mitt inne i en relativt stor stad ungefär snett bakom centralstation. Alla fönster och dörrar har galler och är låsta för det mesta.
Skulle ni då bli förvånade om en höna spatserade förbi er och fortsatte in i vardagsrummet? Jag är just nu lite förvånad...
Vad gör man? Ringer polisen och klagar på att man blivit invaderad. Nej det är ju lite pinsamt. Dom har nog fullt upp som det är.
Om jag släpper ut den på bakgården kommer nog hundarna tugga på den, och på framsidan blir den på körd.
Skall jag fortätta blogga? Lillan sover ju trots allt, och jag har precis hällt upp mitt kaffe.
Det är en liten grå höna utan halsband. Ganska söt faktiskt, hoppas bara den inte har loppor...

8 Comments:

Blogger Tommy Jensen said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

4:34 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Jag skulle stämma upp i den berömda, svenska matreklamsången: "jag vill ha chicken tonight, chicken tonight!"
Stackars, undrar vad den kom ifrån?

5:07 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag undrar inte så mycket var den kom ifrån. Utan vad ska du göra med den. Har den fått egen korg eller ligger dom hos Er på nätterna? Snacka om att Ni får färska äg till omeletten på morgonen.

5:17 em

 
Blogger Jenny said...

Biggis-Hmm, menar du att jag skall äta upp den lilla stackarn;-)
Lura in den i gasugnen och tända på? Nja, jag tror mer på att satsa på färska ägg till omletten.

Jag lyckades efter mycket tjat locka bort hundarna och schasa ut den genom grinden. Snabbt pillade den i väg och smet under planket till grannen ett par hus längre bort.
Inte ett endaste litet ägg lämnade den kvar.

10:41 em

 
Blogger maruschka said...

Hej, skriver här ifall du inte läser gamla kommentarer...
Låter lite konstigt att börja skriva om Läkerol här, men du förstår nog vad jag menar...*ler*
Läkerol kommer med ny smaker hela tiden och Läkerol Cupo och Läkerol Salmiak ihop är helt oöverträffat gott!
Jag var nog lite otydlig kanske...*ler*
Jag har börjat flytta min blogg hit förresten, men fyller på från början så den befinner sig fortfarande i februari...men vill du läsa den så är du välkommen...

10:52 em

 
Blogger maruschka said...

Först NU läste jag om den lilla hönan, och höll på att skratta högt!
Underbart...
Vi bor på tredje våningen i ett hyreshus i Tumba så det enda som kan spatsera in där är en full granne om man har glömt låsa dörren...

10:57 em

 
Blogger Jenny said...

Marushka- Har börjat smygläsa lite. Jag har försökt tidigare men inte riktigt lyckats. Tack för inbjudan.

11:50 em

 
Blogger Jenny said...

Marmelad- Vem vet, Trelleborg och Sydney kanske är syskon städer? Inte Stockholm och Sydney dom folk påstår...

2:20 em

 

Skicka en kommentar

<< Home