Välkommen till Jennys kök.

fredag, juni 10, 2005

Du visade din, här är min


Väska
Originally uploaded by caucasianbladder.
Antog Biggis
Beskrivning: Blå Baby Björn väska som kära mor gav i julklapp. Om jag hade blivit strandsatt på en öde ö med enbart min denna som sällskap, tror jag att jag hade överlevt minst tre månader utan problem.
Innehållet beskrivs fackvist:
* Fem blöjor storlek 10-15kg
* Tropical strenght myggmedel
* Jordgubbs smakande school-strip
* Mother Earth Musli bar
* Kvitto från K-mart
* Inköpslista för Hi-8 video band, blöjor, formula, present Sophie
* Använd näsduk. Yack!
* Sugrör
* Ett vitt gem
* Tre Extra-tuggumi omslagspapper
* Turkos hårsnodd
* Åtta havregryn (?)
* Olympus digital kamera. Min allra käraste pryl. Följer mig vart jag än en går. Liten så man kan ha den i fickan. Jag gillar att dokumentera det jag ser på mina vandringar runt Sydney och tar alldeles för mycket kort. Gör inget anspråk på att ta fina kort, utan trycker mest av på känn. Om det inte är suddigt blir det ju bara en bonus.
* Rumpkräm - man vet ju aldrig...
* Stickade rosa sockar som legat i där i snart nio mån, då minsta loppan föddes . En dag kommer det bli kallt och då är jag beredd
* Snack pack med ost och kex
* Svart hårsnodd
* Pilot V-2000 svart penna
* Påse med 15 pretzels med sesamfrön
* Bruna solglasögon köpta på Landvetter 2002. Dom enda jag aldrig lyckats slarva bort.
* Blå metal vattenflaska från nått Europeiskt land. Värdelös, men jag lyckas aldrig tappa bort den.
* Svart plånbok med $53.20, 14 olika kvitton, 20 pack med frimärke till Sverige, visa/låne/medicare-kort, GULD körkort da jag kört prickfritt i fem år!!!
Swipe card till jobbet, foton på mina guldloppor, man och hundfisar.
* Fyra öppnade paket Wrigglys Extra grön
* Nokia mobil telefon som jag nästan alltid har avstängd för annars ringer den hela tiden, och jag avskyr mobiler som ringer hela tiden...
* Tre nappar
* Grön hårsnodd
* Tjugotal blöjpåsar
* Ett paket oanvända näsdukar
* Tax return från 2003
* Skötmatta
* Solkräm +30 med 4tim vattenfasthet
* Hatt till liten loppa
* Paket med babywipes.

Nu har jag visat min. Vad har du i din?

5 Comments:

Blogger Vi på Kantarellen said...

När man läser vad du har i väskan, ter sig min som nästan tom.

4:21 em

 
Blogger maruschka said...

Grön militärvästa med följane i:
- Deckare av jeffrey Deaver
- Brun skinnplånbok med Lånekort, Visakortx2, körkort (dock inte guld trots 22 prickfria år!),190 skr och ett otal kvitton, några rikskuponger kort på Dante min älskade tvååring.
-ett paket pappersnäsdukar
-en liten flaska spray
-en liiiten sminkväska med mascara och "döljstift"
-min lilla Minilta digitalkamera, superbra, klarar mig inte utan!
-glasögon, ifall linserna lägger av...
-Viktväktarnas lilla bok
-Årskalender
-penna
-Två askar Läkerol, Salmiak och Cupo, oslagbar kombination (kan skicka ner till dig om de inte finns, om jag får adressen?)
-en tub Nivea Soft ansikts och kroppskräm
-säsongskort SL maj-augusti
-ett häfte rikskuponger
-bankdosa för räkningar på Internet
-Hermesetas saketter

That´s it!
Inte konstigt att ryggen protesterar ibland, vi kvinnor måste vara tokiga som släpar omkring på allt detta?

Kram
Maria (Maruschka)

5:39 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Ojojoj! Vilket bra träningsredskap du har där! Du behöver ju inte gå på gym i alla fall, om du bär omkring på det där hela dagarna... :-)
En liten fråga bara: Vad är "Jordgubbs smakande school-strip"?
Sen gillar jag "tax return från 2003" - den har några år på nacken...

6:43 fm

 
Anonymous Anonym said...

Imponerande välförsedd väska, minsann. Har du sett Sandras packningsfunderingar inför hennes Vingresa? Det är liksom en stark kontrast... ;-)

11:11 em

 
Blogger Jenny said...

Hahha. Jo visst drar jag omkring på en hel del saker men det funkar finfint. Med två små loppor i vagnen och väskan bakpå, drar vi omkring på Sydneys gator. Vi kan vara ute hela dagarna och ta paus när vi ser nån trevlig park eller lekplats.

Fast jag måste erkänna att innan minsta loppan föddes var det en 10 år gammal, svart Marimekko väska med plånbok, telefon och nycklar som följde med överallt.

Maria - Läkerol och Salmiak kommer jag ihåg, men Cupo? Låter gott. Jag får inhandla ett lager i sommar.

Biggis - Jag vet inte om jag vill erkänna att jag har fabriksgjord frukt i väskan, men det är precis vad det är. Frukt som malts sönder och tryckts ut till platta kakor. Är lika vidrigt som det låter, men då ena loppan varken äter frukt eller grönsaker, eller överhuvud taget något annat än korvsmörgås, tror hennes mamma att hon på detta sätt får i sig lite vitaminer i alla fall...

Roger - Såg Sandras lista. Avundsjuk blir man...

Sofia - Hederliga gamla Kånken. En sån vill jag också ha!!!

3:07 em

 

Skicka en kommentar

<< Home