Välkommen till Jennys kök.

onsdag, juni 15, 2005

Hip hip hurra!!!

Nu var det gjort!
Avverkade tre treårs kalas i helgen och kan nu äntligen pusta ut och stänga av ugnen.
Köket är fortfarande varmt av kanelbulle bak och mamamsvett.
Gästerna titta skeptiskt på maten och frågade om det fanns fisk i nånting. Vet inte vad dom har för syn på oss svenskar mer än att dom tror vi äter sill morgon, middag, kväll. Dom polerade dock av faten och smackade ljudligt.
Festens höjdpunkten var när tårtan kom ut och alla sjöng Happy Birthday. Fia loppan blev så glad att hon inte visste vad hon skulle ta vägen och nästan började gråta. Modershjärtat bultade vilt i bröstet av ömhet.
Lycka är en lycklig tre åring.

3 Comments:

Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, va mysigt med 3-årskalas. I november fyller min lilla skrutt tre, så vi har vårt att se fram emot. Dock tror jag inte det blir så mycket bullbak för min del... Jag håller mig gärna från köket. Men en stor lägenhet så att alla kan få plats, har vi i alla fall nu...

5:05 em

 
Blogger maruschka said...

Åh, vad härligt det låter!...jag tycker än så länge att lycka är en glad två-åring, men här ser jag att jag har en hel del att se fram emot...*s*

10:54 em

 
Blogger Jenny said...

Rekomenderar starkt fairy bread på barnkalas.Vitt bröd med smör och strössel. Mamma skulle bli chockad om hon fick veta vad som serverades. Märker att jag blivit ganska australiserad på senare tid...

11:48 em

 

Skicka en kommentar

<< Home