Välkommen till Jennys kök.

onsdag, december 28, 2005

Action in Chippendale

Äntligen lite action igen efter en mycket lugn och fridfull jul.
Stiger ut på gatan i morse för att gå till gymmet och hamnar mitt i nån avancerad polis operation. Mitt utanför var dörr står en piket bil och två civilpoliser lastar in en lagom läskig nisse. Dom kör raskt iväg och innom en halv minut kommer ytterligare en polis bil som parkerar utanför vår dörr. Nu kommer ett stort gäng läskiga nissar omringade av poliser som sen lastas in i bilen och blir bortkörda. Mitt i alltihop står jag med min lilla vattenflaska och har en stark känsla av att ha klivit rakt in i en värld som är väldigt främmande. Alltihop var över på fem minuter och jag traskade iväg till mitt gym. Det blev återigen en timme av malande ifrågasättande av varför jag igentligen vill bli polis. Kom ut röd i nyllet men glad som en lärka, samt en stark känsla av att jag har gjort helt rätt val.

10 Comments:

Blogger Roger said...

Först spindlar, sen "Chippendales"..spännande värld du lever i :)

12:12 fm

 
Blogger anna said...

klart att du har valt rätt, det känner man i magen....

2:15 fm

 
Blogger Bantartant said...

Jag ville också bli polis där i början.. blev syrra istället och sen slutade jag med det och är nu kontorsråtta....
lycka till!!!

1:04 fm

 
Anonymous Anonym said...

Ser man ut som jag gör, dvs medlem i Al Qaida (pga mitt ursprung), så blir man alltid haffad av polis (eller militärpolis) oavsett om man reser i Finland, Sydafrika, Frankrike, Förenade Arabemiraten eller England.
Som min bror brukar säga: "Vi är inte stora - men vi är många!"
Alltid en klen tröst...

Utile Dulci

8:42 fm

 
Anonymous Anonym said...

...ursäkta mitt något otydliga inlägg:
1. Givetvis är jag INTE medlem i Al Qaida; jag ser bara ut som om jag vore det (speciellt som orakad).
2. Min bror har aldrig satt sin fot i Sverige och talar därmed heller ingen svenska, så därför har jag tagit mig friheten att översätta.

Utile Dulci

8:49 fm

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

hej hopp.. de mest spännande saker kan hända vid ens tomtgräns..
polis.. skulle jag kunna bli om jag inte var så in i bänken feg när det hettar till..

9:31 fm

 
Blogger anna said...

snart nyår, jag måste önska gott nytt år nu ju! Så jag inte glömmer! Nästa år blir fabulous, och akta dig så jag inte kommer ner med en påselösgodis redo för stranden! =D

9:22 fm

 
Anonymous Anonym said...

..Nyårsafton 2005, -16 grander ut...
1 meter snö. Utanför mitt fönster ser det ut som en Jenny Nyström tavla med trädtoppar fulla av pudersnö..

Gott Slut, och Gott nytt år Jenny..

Kram Sofia..

10:39 em

 
Anonymous Anonym said...

Gott Nytt År!

Utile Dulci

12:28 em

 
Blogger Jenny said...

Roger-Spännande är nog det sista jag kan kalla mitt Svenssonliv här nere ;-)

Anna-Stark magkänsla finnes. Gott nytt år på dig med. Och håll ut, snart kommer påskmusten. Du är hjärtlig välkommen hit med eller utan lösgodis när som helst. Just nu behövs du väldigt mycket. Det brinner!!!!

Magnus-Ha ha, mes är nog det sista jag skulle kalla dig.

Bantartant-Tack och tack

Utile-Tack för klargörandet, skulle dock gärna vilja veta mer om gruppen som inte är stor men mångfaldig ;-)
Ett riktigt gott nytt på dig med Utile.

Lyckliga Grodan- Jag är nog också ganska feg när det kommer till kritan.Jag skall dock försöka ignorera det och spela tuff. :D

Sofia-Lycka till med det nya året. Tänker på dig.

Sandra- Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig. Hoppas nästa år börjar bättre än detta slutade. Kram

10:09 em

 

Skicka en kommentar

<< Home