Välkommen till Jennys kök.

onsdag, december 07, 2005

Lagesrapport

Vad som har hänt;
*Far har anlänt med 1 1/2kg lösgodis
*Lösgodis uppätet med magsmärtor som följd
*Satt upp adventsljustaken med dubbelsidig tejp då fönsterkarmen endast är 1 cm djup. Görsnyggt!
*har fått total bloggstopp i hjärnan
*haft tre lyckade glöggfester där det bjöds på glöggsangria och pepparkakor
*trappat upp träningen vilket konstigt nog var helt okej med den gamla kroppen
*vårdat ledset barn som fått sex tänder på två veckor
*varit på äktenskaps rådgivning a la aussi style (återkommer kanske om detta senare)
*varit på buskul julfest i Darling Harbour
*varit på reklam awards fest, fast vi fick inget pris...
*äntligen tagit tag i "projekt trädgård"
*fått luftkonditionering installerad
*byggt pepparkakshus som sen ramlade ihop i värmen
*trappat ner på brevlåde gluttandet till max en gång per dag (nu är det bara två veckor kvar tills besked om poliskolan)
*har insett att jag inte längre kommer ihåg hur det känns när första snön faller
*fått magsjuka
Men det bästa är att i natt sov jag i sex timmar helt ostörd utan att behöva gå upp en enda gång. Jag känner mig som en ny människa och livet leker igen. Varmt och skönt är det och jag klarar mig helt utan snö-änglar, grönkål och varm glögg.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Magsjuka...beror det på:
1. För mycket godis?
X. För mycket glögg?
2. För mycket Aussi sommarmat?

Utile Dulci

9:47 fm

 
Blogger Jenny said...

Utile
All of the above ;-)

Magnus- Det var faktiskt efter att ha läst din blogg som den riktigt stora snö-saknaden satte in. Usch vad jag saknar vintern ibland.
Alla fördomar du har om Shelas och Bruces är helt sanna, men det är en blogg i sig...

11:42 em

 
Blogger anna said...

vadå helt ok för den gamla kroppen? har du ny kropp nu? jag fattar inte...

2:58 fm

 
Blogger Jenny said...

Anna-Jag refererar endast till min höga ålder...;D

2:16 em

 

Skicka en kommentar

<< Home