Välkommen till Jennys kök.

torsdag, november 24, 2005

Maffia jenny strikes again

Jag är född med en liten defekt i mitt huvud. Filtret som normalt sitter mellan hjärnan och munnen saknas på mig vilket gör mitt liv ofta lite mer intressant/svårt/hopplöst att leva.
Som idag på boxningen när jag råkade krocka med en ovanligt läskig typ. I stället för att ursäkta mig och springa och gömma mig väser jag i hans öra med min värsta maffia röst "Wanna dance pretty boy'. Som tur var började han garva i stället för att slå mig blå och gul. Ett tag fruktade jag verkligen för mitt liv.
Undra om man köpa begagnade filter på ebay, eller finns det nån där ute som har nått extra att skicka med nästa båt? Kanske jag skulle börja med munfängsel bara för att hålla grodorna på plats.

12 Comments:

Blogger Bantartant said...

Jenny!!
Snälla, om du hittar ett sånt filter så kanske du kan tipsa mig också!!!!!!
Jag har också förlorat mitt filter (om jag någonsin haft ett).
"Våra goda vänner berättade att de efter många år nu äntligen skulle få barn, jag sa inte grattis.. nä jag frågade glatt om de klarat det själv eller om de fått hjälp..??!!!"
Som om jag hade med det att göra... eller???!??!??

6:28 em

 
Anonymous Anonym said...

Nästa gång säger du (istället): "Want me to talk to Uncle Silvio, eh?! No? Well, you better watch your step: capisce!" Works - EVERY (single) TIME!

Utile Dulci
(Själv kan jag rekommendera lobotomi: funkar förträffligt men man dreglar betänkligt!)

6:42 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Batbut, har så där silvertejp.

6:51 fm

 
Blogger maruschka said...

...och mamsen har guldtejp?...*s*

Jag håller med magnus om att du borde vara stolt över rappheten...så länge du inte sårar någon så är det ju bara kul, eller hur?...*kram*

7:21 em

 
Blogger Bantartant said...

.. och begagnade filter tror jag man ska akta sig för...:-) man vet aldrig vad de är inställda på att filtrera bort..
då är det nog bättre på att satsa på in timer eller möjligen en brytare som kopplar in hjärnan..
... nä nu måste jag städa.. kommer inte igång....

8:27 em

 
Blogger Bantartant said...

Jenny.. har länkat via min privata hemsida till dig... hoppas det är OK.. maila mig på min mail så får du adressen...:-)

6:11 em

 
Blogger anna said...

*asg* det är bra att se döden i vitögat ibland!

5:43 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Inga filter, snälla Jenny! Hur ska vi då få våra skratt serverade!? När någon överraskar en så där, med att säga något oväntat - det kan leda till både det ena och det andra. Oväntade möten, nya vänner... You go, girl!

7:45 fm

 
Anonymous Anonym said...

jag tycker du ska fortsätta mucka! =)

9:38 fm

 
Blogger Jenny said...

Tyvärr är det inte riktigt så att jag är speciellt "rapp i käften". Det är mer som att precis allt jag tänker råkar jag säga utan att "tänka efter före". Visserligen är det något som de flesta i min bekantskapskrets verkar uppskatt men ofta hamnar jag i situationer som kan vara lite kniviga att ta sig ur. Därför tackar jag dig Utile för lite nya bra fraser jag kan använda när min dödslängtan faller på ;-)

Dessutom kan jag meddela att ryktet nu gått i boxningslokalen och fick igår flera danserbjudanden...

2:20 em

 
Blogger Jenny said...

Magnus- Jag har fram tills för ett tag sen hållt med dig helt om att boxning är en ovanligt dum sport. Det är dock för mig otroligt rolig träning och får världens adrenalin rush varje gång jag tränar. Vet ej dock om jag skulle kunna utöva detta på en person. Låter motsägelsefullt jag vet...

2:25 em

 
Anonymous Anonym said...

Försök med munskydd! ;-))

7:26 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home