Välkommen till Jennys kök.

söndag, december 11, 2005

Taxi from hell

Tog en taxi ner på stan häromkvällen för att träffa mina underbara svenska väninnor. Satt och mös i taxin då jag såg en liten kackerlacka kila över instrumentbrädan. Den kröp ner i ett litet hål och kom upp igen lite längre bort, nu i följe av två kompisar. Jag sneglade mot bildörrren där ytterligar ett gäng sprang upp och ner och busade i alla små krypin. Tittade på taxichauffören som demonstrativt tittade bort. Jag skulle precis säga nått om fripassagerare, när jag ser ner på mina fötter. Golvet kryllade av de små djävlarna och jag skriker i panik och hoppar raskt till baksätet. Taxichauffören tar då fram en flaska med insektspray som han sprayar i hela taxin vilket gör att luften inte går att andas och jag får ännu mer panik. "STANNA TAXIN" skriker jag och kastar mig på dörren. Nu vill ju alla små kackerlackor också ut och det känns som hela bilen lever och det kommer små kryp ur varje litet hål (riktigt så här hemskt var det inte men ju mer jag tänker tillbaks ju läskigare blir det).
Han kör upp på trottoaren och jag kastar mig hostande och fräsande ut i friheten.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

HUVVA!!!!!

6:11 em

 
Blogger Roger said...

Hjälp. Det låter nästan som ett manus från en skräckfilm...

6:41 em

 
Blogger Ilva said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

6:57 em

 
Blogger Ilva said...

ahhhhhh vad hemskt-jag skulle ha dott!! (det var jag som deletade ovan, bloggidentitets problem!)

6:59 em

 
Blogger Humlan said...

Huuu, jag skulle ha mardrömmar läänge efteråt!!! Fy vad hemskt! Men man är väl bortskämd som inte behöver dela sin tillvaro med en massa småkryp...

8:36 em

 
Anonymous Anonym said...

Men ... har du överlevt? Känner att jag börjar titta efter såna djur här hemma. URRKKKKK

8:37 em

 
Blogger Helene said...

Usch, det kryper i och jag sitter med fötterna uppe i soffan... Tur att det är så ont om (synlig) ohyra här.

11:02 em

 
Blogger anna said...

eeewwww.....jag tror jag skiter i att komma o hälsa på.....eeewww!

1:32 fm

 
Blogger Jenny said...

Lyckligtvis var de inte speciellt stora, och jag fick bra skrämsel rabatt av taxi chauffören.

8:50 fm

 
Anonymous Anonym said...

ja det låter ju HELT för ÄÄÄcKLIGT!
levde han i förnekelse eller var han en av dem?? (taxichaffisen alltså)

9:19 fm

 
Blogger Jenny said...

Clara- Han var fullt medveten om vad som hände i sin bil. Han försökte förklara och ursäkta sig med att han delade bil med nån annan, men jag förstod inte hälften.

1:58 em

 
Blogger maruschka said...

Holy moses!...man kanske inte har det så illa i Sverige ändå?...*ryser*

1:05 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Mmmmm. Att dela taxi verkar inte alltid vara positivt. Och dom verkade ju inte ens betala för sig. Det är såna här små sedelärande historier som gör att jag drar mig från att åka till Australien. Gulp.

7:13 fm

 
Blogger Jenny said...

Det bästa med kackerlackor är att dom alltid bidrar till bra blogg ämne. För det mesta är dom ju ganska harmlösa. Någon har sagt att hade dom bara haft en annan färg i stället för brunt hade vi människor inte varit så äcklade av dem. Fast jag skalll erkänna att det tog mig ett helt år innan jag vågade sova utan Baygon (insektspray) brevid sängen.

8:55 fm

 
Anonymous Anonym said...

Hej!

Har läst din blogg ett tag men inte kommenterat. Maria heter jag. Bor i Georgien i Tbilsis sedan två och ett halvt år och har hör och häpnad bara sett kanske fem kackerlackor! Från tidigare lpnga perioder i fd Sovjet vet jag att det borde finnas fler...
Bloggar inte själv men borde kanske börja.

Hej hej!
M

10:43 em

 

Skicka en kommentar

<< Home