Välkommen till Jennys kök.

tisdag, december 13, 2005

Mer om naturen i Aussiland

För ett par år sen (ca 8, närmare bestämt) bodde vi nära bushen och jag var mycket ute i trädgårn och pulade.
En dag blev jag attackerad av en Funnel web Funnel Web spindel, som är en av de mer giftiga rackarna. Inte nog med att den är stor och dödlig som få, den är också väldigt aggresiv och är känd för att hoppa rakt upp i nyllet på sitt offer och bita till. Panikslagen springer jag in och hämtar Baygon för att spraya den till döds. Med flaskan i högsta hugg går jag till attack. Jag riktar och sprayar och sprayar igen. Ut kommer ett tjockt vitt skum som helt omsluter det stackars monstret. Jag hade i min iver tagit en flaska med ugnsrent som jag nu försöker döda en av världens farligaste spindlar med. Den försöker sig på flera dödshopp, men det tjocka vita skummet gör lyckligtvis att han sitter fast i en tjock tuggummi liknande massa. Den fortsätter dock beslutsamt men långsamt att gå till mot-attac. Lyckligtvis kommer nu maken på hans vita springare och ger den ett snabbt dödshugg med spaden.

6 Comments:

Blogger Roger said...

Hahaha det låtersom en bra film med en dålig titel: "Mördarspindeln möter ungsrentsflaskan"

Men Jenny, jag börjar bli nervös vad det gäller Aussieland. Jag som alltid varit sugen påå att besöka denna kontinent...det är knappt så att man vågar det numer efter alla berättelser om kakelacker och giftspindlar...och jag som dessutom har ormskräck (men såna finns väl inte...väl?)

6:48 em

 
Blogger Jenny said...

Du kan vara helt lugn. Dom här två incidenterna är det värsta som hänt på snart 10 år (förutom när jag trampade på brun ormen i bushen).
Kackorlackor javisst finns det lite väl många av dem, men man vänjer sig, och det är mest inne i stan dom finns. Det är bara så kul att berätta om...

Det enda man skall passa sig för nu är testostoron stinna män nere på de södra beacherna.

7:34 em

 
Blogger anna said...

haha, som i filmen imse vimse spindel ju! fast bara lite mindre.....jag har ändrat mig, jag kommer iallafall, men jag tänker inte akta mig för testosteronstinna killar på stränderna ;)

9:09 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Skäms inte! Jag försökte en gång döda en mus med insektsspray. Den stackarn var instängd på ett litet utrymme under en bänk.

Jag tömde hela flaskan... och tusan vet om han inte gick en mycket plågsam död till mötes.

3:37 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Alla spindlar, giftiga eller icke giftiga, borde döden dö... Efter att ha läst ditt inlägg sitter jag med knottror över hela kroppen.

6:36 fm

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

nu kom jag ihåg varför jag inte längtar efter att flytta till asien, australien, afrika eller sydamerika.. ormarna.. insekterna.. och så förtiotvå grader varmt..
du har min beundran för att du står ut..

6:16 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home