Välkommen till Jennys kök.

lördag, mars 25, 2006

Death by chocholate part II



Jag fixade mitt fysprov till polisen och som belöning åts det choklad i stora mängder.
Närmast kameran en liten bytta med smält choklad blandat med vita chokladbitar. I mitten en smält choklad brownie med smält mjölkchoklad som serverades med en liten bytta apelsinchoklad.
Till detta dracks det en ljuvlig cappuchino med en bit choklad i botten av koppen. Alltihop var fantastiskt och jag mådde ruskigt illa efteråt men det var det värt.

Provet gick finfint och jag hade förbättrat mina resultat en hel del vilket jag var mycket nöjd med. Vad som händer nu...? Väntan, väntan och återigen väntan på besked om antagning. Under tiden ägnar jag mig åt att aktivt försöka undvika all form av magövning förutom asgarv.

16 Comments:

Blogger Ilva said...

GRATTIS! Dar ser du att du fixade det! Jag kanner mig riktigt stolt over dig! Verkligt duktigt av dig!

6:35 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!
En stor bamsekram och så hoppas jag att du sträcker lite extra mycket (om det inte gör för ont efter det goda).

Chokladkillen

6:37 em

 
Blogger Jenny said...

Ilva-Tack och tack. Bugar och bockar. Jag är ganska stolt själv faktiskt.

Utile-Tack och tack. Det gör lite ont måste jag erkänna, även om det var ett par dagar sen...

7:55 em

 
Anonymous Anonym said...

Choklad är nyttigt, sägs det.
Venerna blir elastiska och hjärtat mår bra men det allra bästa är att hjärnan blir så harmonisk, det har något med kemi att göra. Inte vet jag, gott är det i alla fall.

Jag gillar det du skriver, blandar din blogg med dagens aktuella bok.
Kul att du nämnde Ica Maxi I HLM, jag bor bara ett par mil därifrån och handlar ofta där.

11:28 em

 
Blogger anna said...

jiipppiieeejaykayaja!

Jag s a ju det! Fan vad bra du är =D

5:26 fm

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

jag visste väl det.. klart du grejade det... den där chokladen ser ju rätt smaskig ut... att doppa ananas.. jordgubbar och banan i... mums...

6:10 fm

 
Anonymous Anonym said...

Grattis Jenny!! Vilken beslutsamhet. Jag hoppas jag kan uppbåda samma styrka och komma igång med Lindingöloppsträningen ordentligt snart...

5:43 em

 
Anonymous Anonym said...

Jag är så bakis idag så den där chokladen hade inte varit helt fel...
Grattis till fysprovet...!
Har ångest över den där första träningstimmen jag bokat i morgon...!

12:58 fm

 
Blogger Helene said...

Grattis!
(jag fick creme brulee, på valrhona-choklad i går kväll, serverad med hallonsås... annars hade jag varit otroligt avundsjuk på din dessert)

1:23 fm

 
Anonymous Anonym said...

Man får INTE lägga ut bilder på och skriva om choklad utan att varna först. Sitter här och håller på att förgås av chokladabstinens. Kollar lite bloggar för att avleda tankarna. Och så får man den här chokladorgien rakt i ansiktet. Måste gå och handla choklad.

Och du - grattis till testet :-)

3:56 fm

 
Blogger Jenny said...

Blackout-Jag kanske skall passa mig vad jag skriver om Osby nästa gång?

Anna-Jomen visst, 10.2 på biptestet. I rock!!! ;P

Lyckliga grodan-Det både doppades frukt och fingrar i denna ljuvligt varma choklad.

Roggalogga- Tack och tack. Är du säker på att det är så nyttigt att springa så långt som i Lidingöloppet. Låter ruskigt jobbigt.

Kapple-Skickar med lite med nästa båt...

Cykellisa-Du om någon är värd en sån smarrig dessert. Hoppas att du njöt lika mycket som jag.

Sandra-Jomenvisst serru!

e-f'låt. Ber om ursäkt om jag för mitt oansvariga beteende. Lovar dock ingen bättring :D

Magnus-Visst får man ha fina blåa shorts om man är snäll. Speciellt våra cykelpoliser får visa sina lurviga lite hur som helst.

6:03 em

 
Blogger maruschka said...

Kan förstå att du kräks på allt som heter situps nu...GRATTIS!

11:01 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Bra belöning för ett "job well done!" Grattis!

6:38 fm

 
Anonymous Anonym said...

GRYMT!! Jag visste det.

8:26 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

As-kalas!

5:31 fm

 
Blogger Jessica said...

Instämmer. Grattis grattis :).

Och choklad är ju alltid gott.

6:21 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home