Välkommen till Jennys kök.

söndag, mars 19, 2006

The Lawful Owner

Har tidigare nämnt att vi har hög krimminalitet i området och inbrott i bilar sker dagligen. Dock är tjuvarna lata och om man aldrig lämnar något synligt utifrån, och öppnar handskfacket bryr dom sig inte. Dock har stackars grannen mörka fönsterutor, vilket verkar som en magnet till alla som vill se vad som döljer sig i hans skorv till bil.
Grannens bil
Det verkar som han dock har fått nog nu då jag såg denna notis på hans fönser häromdagen.
The Lawful Owner


Tack underbara Ilva för hjälp med Flickr.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

:-) bra tips.
Har haft inbrott i min bil MEN då la jag min dator i baksätet och det ska man ju INTE!
Sen ska man ju låsa bilen också...

8:50 em

 
Blogger maruschka said...

Helt otroligt...att inte folk kan inse att de inte FÅR ta andras saker...*suck*

9:25 em

 
Anonymous Anonym said...

Hej!
Maria heter jag. Inte bloggare, men kanske borde bli. Följer dina texter sedan ett tag tillbaka och tycker det är spännande.
Själv bor jag i Tbilisi i Georgien sedan 2,5 år tillbaka men är på väg nån annanstans i höst tror jag.
Jag gjorde semlor här! Eller gjorde och gjorde. Bullar, mandelmassa och vispgrädde (för dgrädden är det man inte hittar här) kom med pojkvännen från Sverige...

Hej och kram
Maria

11:27 em

 
Anonymous Anonym said...

Ser nästan ut som en om-målad gammal likbil...!

7:23 fm

 
Blogger Jenny said...

Kapple-Det hjälper nog att låsa helt klart :P

Maruschka-JA man blir så trött på folk som saknar vett och sans.

Maria-Hej och välkommen alltid kul med nya "ansikter". Du borde verkligen starta en egen blogg då det vore väldigt intressant att läsa om hur det är att bo i Georgien.

Magnus-Ilsk är nog bara förnamnet...Man kan undra hur dom vågar riskera så mycket för en banan.

Utile-Du har helt rätt, kanske är det därför han har tintade rutor.

3:49 em

 
Blogger Elisabet. said...

Hittar hit via "Det mörka hotet" och sitter med kaffekoppen intill och läser/scrollar.

Jättetrevligt!

6:48 em

 
Blogger Jessica said...

Vad betyder fuckwit? Bara undrar...

6:22 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home