Välkommen till Jennys kök.

torsdag, april 06, 2006

Jarvis Bay

Har precis kommit tillbaks efter helt underbar kamping i Jarvis Bay som ligger ca 3 timmar söderöver.
Fyra tält, fyra svenskor, fyra aussies, åtta barn, 75 grillkorvar, 250 marshmallows, en bilby, tre wallabies och minst 15 possums samsades på en liten tältplats ca 20 meter från en av världens vitaste stränder. Jarvis Bay
Här finns ingen allemansrätt så om man vill kampa får man bege sig till nationalparker där man betalar inträde och sen ett par dollar per natt för att få slå upp sitt tält. Oftast finns det toaletter, bbq:s och brännvirke att tillgå vilket gör det bekvämt om man har små loppor i bagaget.
strand
Notera hajfenan i horisonten...
wallabie
En Wallabie som senare stal en hel påse med äpplen.

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wow. Och här snöar det ymnigt....

4:03 em

 
Blogger maruschka said...

*gråter*

5:46 em

 
Blogger maruschka said...

Och du påstår att det är höst hos er?...här snöar det som sagt...och det är 6:e april, det ska vara SOMMAR, nästan...*suck*

5:46 em

 
Blogger Jessica said...

Har aldrig sett en bilby förut... Undrar hur den fick de där stora öronen?

5:54 em

 
Blogger Thérèse said...

Åh vad mysigt ni verkar ha haft! Varför ligger Madrid så längt från havet?

7:26 em

 
Blogger Jenny said...

Roger-Låter härligt :D

Kära Marushka, jag skulle kunna göra vad som helst för att fixa lite värme hos dig, men jag gissar att den redan är på väg. Tålamod bara

Jessica-Kanske släkting med påskharen?

Therese-Visst var det finfint, men jag missade många intressanta inlägg på din blogg ;D

10:22 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Välkommen tillbaks, Jenny, och TACK för utflykten - den var härlig!
Stränderna är ju helt otroliga och jag skulle nästan ge min vänstra hand för att få se de där platserna!
Fråga: var det verkligen en riktig haj?!

Varning! Nu kan du, tyvärr!, kolla hur jag ser ut ifall du läser fredag 31/3:s inlägg på min blogg (alternativt gå hit: http://detmorkahotet.blogspot.com/2006/03/in-flesh.html).
Men se till att inte utsätta några barn för denna bild...BEWARE!

3:55 fm

 
Anonymous Anonym said...

Hajar, ormar o giftspindlar...min australienska väninna har skrämt mig. Hur fn vågar man campa?

4:43 fm

 
Blogger anna said...

jättesuck....jag vill med!!!

6:08 fm

 
Anonymous Anonym said...

Vilken söt liten tulta!!!

9:04 em

 
Anonymous Anonym said...

Tog ett tag innan jag kom på att en bilby inte var en bil-by, dvs. en by av bilar (?).

Ful liten rackare för övrigt.

10:58 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Den där stranden gick inte av för hackor! Tyvärr lär du aldrig få se mig i någon australiensisk nationalpark, med det där djurlivet (både i vatten och på land)... låter dock som du är rutinerad och har haft det helt underbart! Vilka beach-godingar!

6:01 fm

 
Anonymous Anonym said...

Välkommen tillbaka.

7:43 fm

 
Blogger Jenny said...

Utile-Kul med att få ett mycket trevligt ansikte till mycket trevlig kommentarer :D

Kapple-Det går finfint om man bara tar med sig en stor flaska giftspray och sen spraya på allt som rör sig. Faktiskt är att vi ser mer äckliga kryp här hemma än i bushen. Fast ingen av oss går barfota någonsin...

Anna-Skickar lite sol och värmekramar

Therese-Tack och tack

Jonas-Hehehe, har du stött på många sådana förövrigt? Jag menar byar av bilar? ;P

Biggis-Det var dock ingen haj ivattnet denna gång även om det var min första tanke. Vad det än var rörde det inte på sig på tre dagar så jag tippar på en ofarlig boj.

Blackout-Nöjet är helt på min sida ;D

7:31 em

 

Skicka en kommentar

<< Home