Välkommen till Jennys kök.

tisdag, mars 28, 2006

Where the bloody hell are you?



Gick förbi den lokala kyrkan som annonserar för att få in lite nytt folk. Då jag tog fotot kom det fram en liten pojke som undrade om jag gillade deras skylt. Jag svarade att jag tyckte det var det bästa jag sett på länge, och han sken upp med hela ansiktet. Han berättade att hans pappa var präst och dom hade tillsammans hittat på denna fina slogan. Han hade till och med fått hjälpa till att sätta upp bokstäverna. Gissa om han var stolt över sin coola pappa.


(Where the bloody hell are you? är namnet på en kontroversiell reklamfilm för Australien som blivit förbjuden lite var stans runt om i världen)

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahahaha vilket grepp.

...modigt att våga föreslå sånt...jag tror knappast jag skulle få gehör för det hemma i vår kyrka ;-)

6:56 em

 
Anonymous Anonym said...

En präst med humor! Det var inte igår.

10:21 em

 
Blogger anna said...

ja den var ju asrolig! och modigt gjort ja....

10:46 em

 
Blogger Jenny said...

Sandra-Hoppet är ju det sista som överger människan (eller blandar jag ihop det med nått annat ordspråk?)

Roger-Dom kan ju alltid pröva, alltid lockar det nån ;D

Matilda-Dom är få, men naggande goda. Sen har du ju alltid Father Bob

Anna-Modigt och buskul. Hoppas den får sitta kvar.

11:02 em

 
Blogger maruschka said...

Jag skulle också vara stolt!

Jag var på dessertparty med "kyrkfolk" för ett par helger sedan och käkade en massa gott och skrattade och drack gott vin...det måste inte vara stelt för att präster råkar vara närvarande, trevligt!

11:03 em

 
Blogger anna said...

och vad var det som var kontroversiellt med den reklamfilmen då?? kyrkans förstår jag att den är kontroversiell, men inte reklamfilmen.....

12:07 fm

 
Blogger Jenny said...

Anna-I England blev dom upprörda över ordet "bloody". I Canada var det ordet "hell" som inte passade. I nått annat land var det ölen som var fel. Dom kunde inte ens översätta den till japanska för nått annat konstigt själ.
Min gissning är att det är en himla smart PR snubbe som gnuggar händerna nånstans, för uppmärksamhet har vi fått i alla fall.

12:20 fm

 
Blogger Jenny said...

Anna-I England blev dom upprörda över ordet "bloody". I Canada var det ordet "hell" som inte passade. I nått annat land var det ölen som var fel. Dom kunde inte ens översätta den till japanska för nått annat konstigt själ.
Min gissning är att det är en himla smart PR snubbe som gnuggar händerna nånstans, för uppmärksamhet har vi fått i alla fall.

12:22 fm

 
Anonymous Anonym said...

Trevlig skylt, jag skall tipsa den lokala prästen.

5:51 fm

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Det ligger mer i den slogan än man kanske tror.

En progressiv församling - och dess kyrka - enas inte enbart kring hur de skall lösa de teologiska bitarna utan även hur de skall förmedla teologin (vilket din bild illustrerar mer än väl): antingen så förblir man en smal elitistisk sekt, kanske en något större gruppering eller struntar helt i vi-och-dom tanken och arbetar utifrån en vilja att förmedla ett positivt budskap till ALLA!

6:46 fm

 
Anonymous Anonym said...

Cool prälle...Den högmässan hade jag gärna gått på...Bjuder dom på Bloody Mary istället för kaffe efteråt?

7:28 fm

 
Blogger Lilla P said...

Kom att tänka på ett gammalt vykort jag fick en gång... Det var från den norska staden "Hell" och föreställde deras jvgstn där. Skyltarna "Hell" och "Gods station" syntes på samma kort.
Kul tycker min lilla sjuka hjärna!

6:58 em

 
Blogger Thérèse said...

Cool präst! Dom flesta jag har mött har varit så tråkiga och besserwissiga och dömande att min bild av kyrkan nog är rätt negativ. Men hade jag haft en sån där präst i grannskapet hade jag nog kunna tänka mig att gå på en mässa

8:15 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home