Välkommen till Jennys kök.

tisdag, april 18, 2006

Skål ta mig fan!

Den här bloggen behöver en rejäl kick i arslet för att komma igång igen.
Det är inte direkt så att jag har bloggtorka, jag bloggar konstant inne i huvudet men det blir liksom inte mer än så. Att skriva ner tankarna som simmar omkring däruppe kommer sig inte helt naturligt för mig. Det känns som att jag får kämpa med varje simpel mening och oftast deletar jag det till slut eller sparar som draft. Jag tror jag har mer drafts än posts i min blogg folder. Jag läser mina favorit bloggar nästan varje dag och börjar skriva kommentarer men kan bara inte formulera mig rätt, i stället suddar jag och vandrar vidare. Det här med att koncentrera sig och slutföra påbörjade projekt/meningar/tankar har aldrig varit min grej. Jag fladdrar fram och tillbaks utan att fördjupa mig och försöka slutföra. Min ansökning till polishögskolan är den första gången i mitt liv jag tänkt ut vad jag verkligen vill, och sen ansträngt mig att genomföra det. Det var därför jag blev så enormt besviken när det visade sig att jag inte var akademisk behörig. Detta året har jag tagit en engelska examen och pluggat ihop en australisk gymnasiekompetens. Måste erkänna att jag är stolt över att ha fixat det. I går kom beskedet att jag kommit in och jag börjar plugga på distans den 6:e Maj.
I dag firar jag med att köpa ett nytt skinande pennfack och en ny pärm.
Kanske döper jag om bloggen till snut-jenny

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis!!!

4:27 em

 
Blogger anna said...

*wohoo* jag sa ju att du skulle klara det! grattis, kick ass nu!

6:37 em

 
Blogger Thérèse said...

Vad kul! Jättegrattis!

9:02 em

 
Blogger maruschka said...

Grattis!...Wow, nu är det bara att börja plugga då?...fortlöpande info om utbildningens fortskridande beordras härmed! *kram*

9:02 em

 
Anonymous Anonym said...

Det jobbiga med att skriva inlägg och kommentarer, eller att skriva över huvud taget, tycker jag är att när jag kommit halvvägs i knattrandet så har ju tankarna hunnit flyga iväg långt, långt i förväg. Att skriva är som att kliva omkring i ett segt tuggummi, att släpas med i dåtiden. Allt blir så fem-minuter-sen.

Idealet vore om man kunde trycka på en knapp och så hälldes ens tankar ner i ordform, bara sådär. Direkt, liksom. Att sitta och knappa på datorn med tankar som redan är fem minuter gamla känns som slöseri med tid.

Grattis till tålamodet med att plugga!

10:22 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

JIPPI å HURRA!!!

Annars kan du alltid kalla din blogg för Cop Girl, The Female Crime Fighter eller SnutBruden!

Grattis-kramar!

12:56 fm

 
Anonymous Anonym said...

Rackarens flitig tös...bit dem i benen!

1:11 fm

 
Blogger Bantartant said...

SÅ KUL!! GRATTIS!!
Kul när man uppnår något man kämpat hårt för.
Jag ser fram emot att få följa detta, hur lång tid tar detta??

3:47 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Grattis som fan! Kul att det gick vägen. Men nu kommer du ju att få ännu mindre tid att blogga...?

5:30 fm

 
Blogger Jenny said...

Tessie-Tack och hej på dig.

Anna-Jag lovar att jag skall göra mitt bästa. =D

Therese-Tack så jättemycket

Maruschka-Tack och jag lovara att ge utförlig rapport med jämna mellanrum.

Matilda-Precis så. Första stycket passar inte ihop med sista för i tanken dikterar man ju redan sitt tredje.

Sandra-Hurra till dig för din fina bok.

DMH-The female crime fighter låte fint det...Tack

Blackout-Jag lovar inget förutom att försöka =D

Bantartant-Tack, pluggandet på distans tar ca 8 mån. Sen blir det 3 mån heltid nere på akademin. Sen gör man ytterligare 1 1/2 år kombinerat på station och skola.

Biggis-Tack, jag räknar starkt med att med min höga nivå av uppskutelseteknik kommer göra att jag bloggar mer. Aldrig har jag bloggat så mycket som inför examen eller prov.

5:11 em

 
Blogger Jessica said...

Grattis till intagningen!!! Det är dig väl unt efter allt intygsfixande, tränande och pluggande hit och dit!

7:45 em

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

jag visste det.. att du skulle greja det.. du är bäst...
grodvågen.. från skogen.. där snön håller på att ta slut..

2:52 fm

 
Anonymous Anonym said...

Bra jobbat!

7:37 fm

 
Blogger Jenny said...

Jessica och Kappele stort tack för uppmuntrande hejarop. Grodan du är helt underbar men vad i hela friden är en grodvåg? =D

7:33 em

 

Skicka en kommentar

<< Home