Välkommen till Jennys kök.

onsdag, maj 03, 2006

Den röde baronen

Okej, så här blir det. Efter mycket grunnande har vi nu kommit fram till att köra på fulltid plugg nere i tassemarkerna från slutet av juni. Har precis pratat med min underbara bror och han kommer hit i slutet på augusti för att ta hand om småfisarna. Nu skall vi bara fixa barnpassning i två månader och allt är frid och fröjd.
Jag måste även leta fram mössa och vantar för det är fruktansvärt kallt där nere. Jag har hört rykten om snö och drivis. Sen är det ju frågan om boendet. Då jag är sent ute är allt fullt på campus och jag får hyra nått litet billigt krypin i nåns garage. Det är nog nyttigt för mig att lämna alla bekvämligheter här hemma mot lite knäckebröd och vatten liv ett tag.
Allt känns i alla fall otroligt mycket bättre och jag är så glad över att ha en sån underbar bror och familj som stöttar när det behövs som bäst.

6 Comments:

Blogger anna said...

Så jädra kul! Alltså, det kommer lösa sig, men det kan bli jobbigt. Men skitsamma, för i slutändan så har ju du uppnått ett av dina stora mål, eller hur? Bra! Och tro mig Jenny, för att få bo i Australien hade jag gladeligen passat snoriga barn, jag har gjort det innan och kan göra det igen!

2:12 fm

 
Anonymous Anonym said...

Syskon är bra att ha! Kanon att det ordnar sig. 2 månader är ju inte lika svårt att fixa. Har inte din man någon baron i sin släkt?
Go,go,go girl!

5:37 fm

 
Anonymous Anonym said...

hej - hittade hit genom Samuel/det mörka hotet...jag vill gärna följa din blogg - är det ok att jag länkar?
Välkommen till min - har skrivit om VÄLDIGT skilda upplevelser som du kommer att upptäcka i "kategorier"....

8:09 fm

 
Blogger Jenny said...

Anna-Du förtjänar att komma hit på en lång skön semester, dricka kalla drinkar och ligga på het strand. Men visst snoriga barn är aldrig fel det heller. :D

Kapple- Tack för stöd. Inga baroner i makens släkte, bara fina små prinsessor och gamla drakar...

Petra-Jättekul att du hittat hit, känner mig hedrad att du vill länka till mig.
Skall genast springa och kolla din...

11:11 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

JIIIIIPPPPPIIIIIII!!!

Säger som de andra: vilken kalas-bror du HAR!

Kram till er alla - även brorsan!!

8:13 em

 
Anonymous Anonym said...

Kör på, häng dem högt!

8:41 em

 

Skicka en kommentar

<< Home