Välkommen till Jennys kök.

söndag, oktober 01, 2006

Blood, sugar, sex, magic...

Ok då har vi avverkat del ett av poliskolan. Bara del två och tre kvar innan jag blir en fullfjättrad pig. Sju examens averkades med språng och jag kan meddela att det gick lysande. Tom mitt förbannade spellingtest gick inte av för hackor. Den enda riktigt stora besvikelsen var fystestet. Fick 11.4 i bip testet, (max 12.0), vilket är helt ok, men i sprint och agility fick jag bara medel poäng. Det betyder att jag måste träna sprints till jag blöder denna termin. Visste inte att jag var en sån otrolig tävlings fanatiker, men det stör mig ruskigt mycket att jag blev slagen i en annan tjej in the overall score. Perkele!!!
Nåväl, termin två började i måndags och tempot har skruvats upp rejält. Börjar kl 7.00am varje morgon och slutar kl 19.00 varje freaking kväll. Sen är det fysträning som gäller innan det är dax att börja plugga. Vi har dock mycket mer praktiska lektioner vilket är buskul. Denna vecka lärde vi oss sparka folk i baken och snurra in dom i wristlocks. Vi har även lärt oss hur man visiterar läskiga bikies och att kommuniciera med non compliant folk med midle eastern background.
Skriver återigen blogg med lite väl hög alkohol halt i kroppen men i kväll har det firats då Broncos slog Storm i rugby leage. HA HA Silverfisken, sucked in. Melbourne suger!!!!
I morgon är det public holiday så vi börjar inte förren vid tolvsnåret så jag behöver inte åka tillbaks förren i morgon bitti. Nästa vecka får jag min uniform och bild utlovas (inte).

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hojhoj, så spirituellt! Kul att drillas riktigt hårt och klara av det.
Så du är klar.. när då? Grattis till del 1/3.

4:54 fm

 
Anonymous Anonym said...

Tufft schema det där, men snart är du halvvägs...bravo.
Om jag har vägarna förbi köksaffären skall jag titta in och säga hej...och berätta att vi alla är så stolta över dig :)

5:23 fm

 
Anonymous Anonym said...

Vad duktig du är som kämpar på! Bra jobbat.

1:11 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Kämpa på! Vad mer kan jag säga... Vill man bli nåt här i livet osv osv... Du lär dig ju onekligen en hel massa och blir en supersnut, tror jag!

8:32 fm

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Wow...kvinnliga poliser - i uniform - som lär sig att kommunicera med "non compliant" personer med "Middle Eastern background" och som dessutom kan ta till fysiska grepp på en får ju Det Mörka Hotet att fundera på att åka till Australien och visa upp sin hotfulla nuna...

...kanske blir det handfängslen också...till orden "Bend over!"?!

Samuel

8:23 em

 
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag jobbar som polis i Sverige och tycker det är kul att läsa dina rapporter om polisutbildningen down-under. Känner att jag sitter här och blir lite nostalgisk över min egen utbildningstid i Stockholm. Lycka till!

/Miah

7:16 em

 
Blogger Bantartant said...

Tjoho...kämpa på hojtar vi här från Halland...!!!

6:48 fm

 
Blogger BOKJUNTAN said...

...Åååå va duktig du är Jenny!!

Kram Sofia...

7:54 em

 
Anonymous Anonym said...

Ohoy! Händer det nått? :) Vad har ni flr uniform? Är det olika vinter och sommar?

6:23 fm

 
Anonymous Anonym said...

hur har du det? Får ni jullov??? Hinner du skriva?
Ha det gott i vilket fall!

7:51 fm

 
Anonymous Anonym said...

God Jul och Gott Nytt År till dig från mig.

10:42 em

 
Anonymous Anonym said...

nu lär ni ha det varmt o gott. Här ör blåsigt och löjligt mildväder.

12:35 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home