Välkommen till Jennys kök.

onsdag, juni 14, 2006

Fotbollsyra



Med risk för att bli tjatig kommer ytterligare en bild från kyrkan i grann byn. Fotbolls yran har nått även oss, och om ni missade det vann socceroos med 3-1 mot Japan. Verkligen kul men jag hade ingen aning om att antalet mål hade nått med Jesus återvändande som skylten antyder. Att notera är att alla svenska och portugisiska fotbollströjor är slutsålda i hela landet och sverige verkar ha en trogen, köpstark fanclub här nere.
I går gick vår premier ut och bad alla arbetsgivare ha överseende med fans som suttit uppe hela natten och hurrat för sina respektive lag. Vår dotter föddes två timmar efter Sveriges match mot England för fyra år sen i förra VM. Tiden går fort när man har kul.

För övrigt så är det uppbrott i luften. Nästa lördag tar jag mitt pick och pack och flyttar söderöver till poliskolan. Genom megaflax har jag fått bostad på skolan vilket underlättar ordentligt. Det finns matsal och jag slipper laga mat vilket skall bli en ren fröjd. Däremot finns inget bredband så jag vet inte vad som kommer hända med bloggandet i fortsättningen.
Nanny är fixad, bilen lagad och skolkläder inköpta. Allt verkar falla på plats och jag ser fram emot att äntligen få börja. Min far som hela tiden har varit emot detta beslut ringde häromdagen och berättade att han hade hittat en gammal intervju med mig när jag var åtta år. Där hävdade jag bestämt att jag skulle bli polis när jag blev stor, helst ridande polis. Denna dröm höll i sig tills jag blev femton och blev starkt politiskt engagerad och tyckte polisen var bland det värsta översittare som fanns. Sen rullade livet på och jag hade plötsligt fyllt 30 och fått mitt första barn när drömmen kom tillbaks. Två år senare ansökte jag om att få ansöka till NSW polis. Hur det kommer bli i framtiden vet ingen, men jag är glad över att ha kommit så här långt.
Men kanske måste bloggen ta en sex månders paus. Vi får se.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lycka till. Och hoppas att du hittar anslutning så att bloggen kan fortsätta.

Och så måste jag säga att kyrkan du plåtar med jämna mellanrum måste ha en fantastiskt rolig präst...om han är lika bra på att predika som att göra anslag på tavlan måste det vara en fröjd...

10:26 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Buhu...vet inte om jag skall vara glad eller ledsen: glad för att du får chansen att förverkliga dina drömmar (och att det löste sig så bra med boendet - kalas!), men samtidigt är jag egoist och kommer att sakna ditt bloggande något enormt!!!

Din blogg var en av de första jag läste och en av de få som hade en osedvanlig och empatisk ton...snyft!

Samuel

1:49 fm

 
Blogger Humlan said...

Visst är det roligt att allt fixat sig och att du nu är på väg, men jag kommer också att sakna dig om du inte kan blogga!
...men du får väl ta igen det efteråt! :-D

3:48 fm

 
Anonymous Anonym said...

du kommer vara på en skola, de har ofta tillgång till internet....;) jag saaaa ju att du skulle klara det, eller hur!

4:16 fm

 
Anonymous Anonym said...

Men vet du, så jä-a viktigt är inte bloggandet...6 mån är en piss i Mississippi. Rätt som det är återkommer du och ger oss en förstahandversion av hur det australiensiska rättsväsendet fungerar. Och det längtar vi alla efter.
Ha en härlig batongtid!

5:45 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Så skönt att höra att det ordnade sig så bra, efter din oro att det inte skulle göra det!
Kul att läsa om drömmar som uppfylls också. Min lillgris, 3.5 år, säger att hon vill bli paleontolog - ska bli spännande att se hur det går med DEN drömmen!

7:00 fm

 
Blogger Elisabet. said...

Så roligt för dig!
Det finns inte mycket som är så inspirerande för andra människor, än när man ser att nån lever sin dröm fullt ut och det tycks du göra.
Verkligen.

Det blir säkert jättebra.
Och min son vill också bli polis, som sin pappa.

9:26 fm

 
Blogger Jenny said...

Roger-Tack och tack.
En gång när jag fotade hans skylt kom hans son förbi och det var med stor stolthet i rösten han berättade att det minsann var hans pappa som kommit på alla finurligheter. Han riktigt pös av lycka att ha en sån far.

Magnus-Blogga från mobilen låter långsamt. Jag kan knappt skriva ett sms under halvtimman.

Samuel-Du är alltför snäll. Dina snälla kommentarer kommer jag sakna nått oerhört.

Humlan-Jag lovar att ta igen allt som ni missar. Fast jag vet ju inte än om jag kommer sluta. Det beror helt på tillgång till internet osv.

Anna-Visst har du rätt i att det är en skola som borde ha detta som standard. Det finns tillgång till internet på biblioteket men det är tidsbegränsat så jag får i så fall blogga ursnabbt vilket inte är min starka sida. Vi får se om jag kan tjuvkoppla mig på nått sätt.

Balackout-Du är helt underbar och har helt rätt. När kommer din vännina hit förresten? Kommer hon att stanna i Sydney?

Biggis-Självklart skall hon bli palentolog! Kanske en hårdrocks palentolog. Jag tror inte ens mina barn kan utala namnet.

Elisabeth-Tack och tack. Kul att höra om din son, önska honom lycka till och säg till honom att ge sin mor en ordentlig kram.

3:30 em

 
Blogger maruschka said...

Åh, jag hoppas verkligen att du når internet därifrån...*kram*

6:28 em

 
Blogger Helene said...

Grattis igen, tur att det ordnade sig bättre med bostaden. Man kan ju alltid campa... Bloggandet får väl ta en paus, även om vi kommer att sakna dig!

7:07 em

 

Skicka en kommentar

<< Home