Välkommen till Jennys kök.

tisdag, maj 30, 2006

Mario

Varje morgon gör denne fantastiske man mitt kaffe.
En stor "skim cap take away" a $3.50 från cafe Sofia i Erskineville. Ett av de tusentals kaffestånd som finns över hela stan.
I mitt tycke gör just detta cafe de bästa kaffet på denna sida bron. Denna svarta dryck är en jätteindustri och bön bolagen slåss för att cafeerna skall servera just deras fantastiska bönor. Det skall också nämnas att kaffe i Sydney och kaffe på landsbyggden är två helt skilda drycker som har lite att göra med varandra. Enligt min humbla åsikt finns det en hel del snobberi när det gäller vilken typ av kaffe man dricker och hur man dricker det (som jag just bevisade i förra meningen).
Mario
Om man är här riktigt tidigt kan man se solen gå upp över staden samtidigt som man äter av chokladen på toppen. En ren njutning.
Skim cap take away
Jag vet att svenskarna är stora kaffedrickare och jag skulle aldrig våga dissa hur man gör kafffe hemma. Men det tog en stund innan mitt mantra "det är inte vidrigt, bara annorlunda" riktigt sjönk in förra sommaren.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har också mitt favoritcafé. Jag vaknar inte på riktigt förrän jag fått min mugg rykande svart kaffe därifrån på morgonen. Det är värt varenda öre.

11:28 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Wow, nu blev jag sugen!

Btw, härliga bilder!!

Samuel

5:44 fm

 
Blogger Jenny said...

Matilda-Ja det är läskigt vad med pengar man lägger på på kaffe, men det är en livsnödvändighet.

Sandra-Så pass annorlunda att jag på allvar funderade på att trycka ner en bryggare i resväskan hem.

Samuel-Sugen på kaffe eller Mario? :P

4:36 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

-Jenny: Eh, det är nog inget "fel" på Mario, men annars föredrar jag nog kaffe.
Du då....

5:51 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home