Välkommen till Jennys kök.

lördag, maj 20, 2006

Renovering

För ett par dagar sen brann den lokala kyrkan ner och kvar står bara ett tomt skal. Det var en av Sydneys äldre kyrkor som skulle fira 150 års jubileum om ett par år. Hela kvarteret blev evakuerat och sömndruckna människor vandrade omkring i olika varianter av plysh och flanell.
Barnados

Jag har nu hittat ett litet student rum i Goulburn med internet och värmefläkt som jag tackat jag till. Under veckan har ett antal intervjuer med potentiala nannys ägt rum och det finns en del riktigt bra alternativ. Nytt start datum är den 25:e Juni och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.
Badrums renovationerna har äntligen kommtit loss på allvar och vår nya alternativa toalett levererades i onsdag. Jättemysigt att gå ut hit mitt i natten med kissenödiga småloppor.

Toa
Bifogar även bild på vårt "tvättrum".
tvättrum

Under veckan som gått har det knackats kakel och sopats puts. Hela huset är täckt med ett fint vitt lager damm och det gnisslar i struprören. Men det kommer bli finfint när det är färdigt.
Jag räknade ut häromdagen att vi har renoverat olika hus i nästan nio år snart. Från och till förstås. Men efter att badrummet är klart är det bara vårt sovrum och vinden kvar och sen är vi färdiga. Fast då flyttar vi säkert till nästa ruckel och börjar om på nytt.

11 Comments:

Blogger anna said...

jag vill med ha eldsvådor.

2:38 fm

 
Anonymous Anonym said...

Det sägs att husrenovering förlänger äktenskapet...Jom man gör det tillsammans. Jag borde kanske varit lite mer intresserad förra gången!

Kul med studentlya...20 på nytt!

6:22 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

"Toan" var nog bäst: där lär du inte bli långrandig i varje fall!

Samuel

Uppdatering: Sverige vann VM-guld i ishockey, Finland vann Melodifestivalen (!) med en hårdrockslåt (!!) och turerna kring Tsunamins efterspel - i Sverige - fortsätter.

9:03 em

 
Anonymous Anonym said...

Vill inte veta vad spaden utanför toaletten är till för.

9:49 em

 
Blogger Jenny said...

Anna-har just skickat lite eldbilder...

Kapple-För oss är det nog tyvärr så att det är det enda som vi är eniga om och jag gissar att det är därför vi fortsätter. Mer om detta en annan gång.
Visst är det kul med studentlya, skall försöka rota fram cykeln också och verkligen bli ung på nytt.

Sandra-Du är välkommen att tvätta här när som helst=D

Samuel-Hehehe, nej det har du helt rätt i. Man sitter inte och myser direkt. VM guld i ishocky??? Mitt i sommaren? Finlands seger såg jag och den var helt fantastisk. Fick dock en chock när jag såg Carola. Vad har hänt med hennes ansikte, hon såg helt deformerad ut. Eller körde hon samma party trick som finnarna?

Jonas-Du är hjärtligt välkomen hit för att finna ut själv. ;P

10:02 em

 
Blogger anna said...

jenny: cavrålas ansikte är fullt med botox.....

10:19 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Carola, ja: SUCK!

Samuel

5:53 fm

 
Blogger maruschka said...

Hihi, det kan inte vara så att ni egnetligen skulle varit renoverare?

11:45 em

 
Anonymous Anonym said...

Jag gick förbi den där kyrkan i tisdags.

Hälsn. Avdelningen för onödigt vetande.

10:37 em

 
Anonymous Anonym said...

Renovering är en livsstil, som att ha hund...det går inte att sluta:-)

3:52 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Synd att inte Anna hann ner och släcka branden... Det där dasset får mig att tänka på sommarfestivaler i Sverige. Ta in en potta! Tänk på alla små lurviga små kryp som härjar därinne i mörkret... Uuuuuäääääää!

5:45 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home