Välkommen till Jennys kök.

fredag, maj 12, 2006

Regn och sånt.

Blev idag utskälld av en herre i parken som tyckte att jag genast skulle ta in mina barn då det regnade och de blev blöta i håret. Försiktigt påpekade jag att det trots allt är runt +19, och det är bara ett lätt duggregn. "Vet du inte att man kan bli förkyld om man blir våt i håret" gnällde han vidare. Jag mummlade något om att det trots allt bara är lite vatten som torkar snabbt så fort man kommer innomhus.
Faktum år att folk blir konstiga här när det regnar. Man går helt enkelt inte ut vid dåligt väder. Folk som vågar sig utanför dörren springer med andan i halsen och kramandes ett litet flaxigt paraply. Det är svårt att köpa regnkläder till barn. Jag har varit runt hela stan i jakt på åtminstånde en liten regnkappa, men det är bara riktigt dyra barnaffärer som säljer sån lyx. Som tur var köpte jag ett galonställ på ICA Maxi i somras som barnen får dela på. En har byxorna och en jackan. Så blir dom ju bara halvt våta tänker jag.

För övrigt har jag tränat alldeles för mycket denna vecka och jag är oskönt trött i kroppen. Tänker på stackars Mr Green som kör två träningspass om dagen fram till sin match på onsdag nästa vecka. Hur orkar alla elit idrottsmän/kvinnor med allt?
Nåväl, nu är det fredag och som vanligt träffas alla mammor och barn på den lokala pubben för ett par öl innan det är dax för kvällens bada/äta/saga/sova.

12 Comments:

Blogger Ilva said...

Sa ar de har med skall du veta! Och nar det blaser kan ungarna inte vara ute och om det ar lite lite kallt sa blir de sjuka etc. jag har gett upp och gor som jag vill, lyssnar inte langre..
och nag. traning sa har de ju inga sma barn att ta hand om i tid och otid...det tar det!

4:23 em

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Men jag tror det nästan bara är nordbor som är ute i alla sorters väder!

Men å andra sidan var det ju bra att ni fick lite regn - det verkar som ni haft det torrt ett tag.

Trevlig helg på er och lycka till med allt ni företar er!

Samuel

4:58 em

 
Anonymous Anonym said...

Ska vi skicka några regnjackor till dig?
Annars fungerar en stor plastsäck också, men klipp inte för stora hål för armarna.
Skåne har pendlat mellan 20-26 gradig värme men nu väntas regn och sommaren kommer så fort att man inte hinner med alls.

9:36 em

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

vad har dina småknoddar för storlek månntro... man måste ju plaska lite i regnet när man växer upp...

6:27 em

 
Anonymous Anonym said...

Jag älskar att vara ute och gå när det småregnar. Alla jord- och växtdofter är mycket starkare då. Men än har jag inte lyckats hitta ett par gummistövlar. Får nog skicka efter ett par från Sverige.

9:47 em

 
Blogger anna said...

var du tvungen att skicka hit regnet? jag gillade solen, fräknarna gillade solen....*muttrar*

10:51 em

 
Anonymous Anonym said...

Om 2 dagar är det 17 maj...då regnar det säger dom här i Oslo...men folkdräkterna åker på ändå!
Har du fått tag på studiebostad?

4:21 fm

 
Blogger maruschka said...

Håller med blackout, vill du att vi skickar regnkläder?...jag lade ner en regnjacka i strlk 100 i en påse igår för att slänga den, vilken storlek har dina barn?...*kram*

7:01 em

 
Anonymous Anonym said...

Om du är smart kan du skinna oss på varenda regnjacka från Skanör till Kiruna, sälja dem med god förtjänst i Aussie-land och inte göra ett skapandes grand mer i hela ditt liv.

8:40 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Med Camilla i LA är det tvärtom. När det är högsommar, då är alla utom turisterna inomhus... eller möjligtvis ligger vid nån pool.

Så tillbaks till regnkläderna. Jag tänkte också att man skulle skicka nått, men nu kommer ju halva Sverige att göra det. Och jag tror inte att storlek 38 hade passat så himla bra.

2:56 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Du kan ju hälsa den där sura gubben att det inte är regnet eller vätan man blir förkyld av. Det är virus! Fortsätt dansa i regnet och skräm slag på folk, vetja!

4:50 fm

 
Blogger Jenny said...

Ilva-Det verkar som folk är livrädda för att få lite vatten på sig.

Samuel-Torrt har det varit länge och det är nog därför de slutat sälja regnkläder. Här i Sydney har dammen fyllts på lite på senare tid, men västerut är det rena krisen.

Blackout-Tack för omtanken och ditt tips om plastsäck. Skall definitivt prövas vid nästa syndaflod.

Sandra- Orutinerat helt klart. Ang triatlon stjärnor så har jag inte en susning. Jag har kollat in de som jag känner till och kanske finns där en som liknar dig. Fast din skönhet är stor är din bild liten och svårt jämföra. =D

Grodan-Du är alltför snäll. Jag råkade nämna detta för kära mor och en vecka senare kom ett fint rött regnställ på posten. Men tack för omtanke.

Matilda-Du skall se villka fina stövlar som finns nu för tiden. Jag kände mig tvungen att köpa ett par när jag var hemma sist bara för att de var så fina. Inte bara gröna tre torn längre minsann.

Sorry Anna, var bara tvungen att dela med mig lite...

Kapple- Gissar att ni firar oavsett väder. Studentbostad är fixad, likaså nanny. Den 23:e drar jag.

Maruschka- Du är för snäll. Verkligen uppskattat min vän, men kära moder har fixat. Stor kram och tack.

Mamselemamsen- Precis samma här. Innomhus bakom stängda dörrar och fönster när det är varmt ute (eller regnar). Tack för att du vill dela med dig av din regnställ. Är det möjligtvis i guld eller leopardmönstrat?

Biggis- Will do!

2:19 em

 

Skicka en kommentar

<< Home