Välkommen till Jennys kök.

söndag, maj 28, 2006

Cykelväg



Att ta sig runt i Sydney på cykel är inte bara svårt, det är också rent livsfarligt. Då jag cyklade en hel del hemma var cykeln det givna färdsättet i början av vår vistelse. En vana som fick ett abrupt slut då jag cyklade rakt in och igenom en lastbil som fick för sig att plötsligt stanna sin lastbil i vägrenen framför mig. Cykelbanor är näst intill obefintliga inne i stan och man slåss med alla andra fordon om en plats i trafiken. Fast nu blir det ändring på detta. Kommunen har börjat bygga cykelbanor lite här och där vilket är bra men tyvärr glömde dom planera innan man satte igång projektet. Detta har resulterat i ca 50m snuttar med cykelbanor i enskilda stråk där vägen råkar vara bred nog. I vår lilla stadsdel har vi nu fått våran alldeles egan stråk. En knappt 50m, enkelriktad bana finns nu för oss cykel galna att roa oss med.

3 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Ni får åka fram och tillbaka i dessa 50-metersslingor: i cykler...!

Samuel

8:24 em

 
Blogger Jenny said...

Hehehe....

8:43 em

 
Anonymous Anonym said...

Du har i alla fall snuttar. Norr om bron har vi inte ens det. Jag gav upp cyklandet för många år sedan eftersom det är livsfarligt. Och jag som älskar att cykla! Aldrig får man va' gla'.

11:21 em

 

Skicka en kommentar

<< Home