Välkommen till Jennys kök.

söndag, maj 28, 2006

Bänkmärke

Jag har i helgen gjort något jag är mycket stolt över.
I lördags sprang jag mitt allra första cross-country race. Jag kom tredjen från slutet men är omåttligt stolt över min insats. Målet med detta är att få ett benchmark (bänkmärke låter fel) i var jag presterar nu och sen är planen att göra om loppet om ett par månader för att se vilken förbättring som gjorts med lite träning.

Vad jag är stolt över är att jag gjorde detta helt och hållet för mig själv utan att bry mig om vad andra skall tycka och framför allt utan att bry mig om vad andra skulle tycka om jag inte gjorde bra ifrån mig.
Detta låter säkert störtlöjligt för de flesta, men i allt jag gör söker jag andra människors godkännande av mig, i stället för att själv godkänna det jag gör. Tidigare i tävlingsammanhang har jag nästan brytit ihop av skakiga nerver då jag ville prestera bra i tron att folk skulle tycka mindre om mig om jag inte var bäst. Men denna gång var det annorlunda och det var en helt fantastisk känsla att kunna ta kontroll över alla de där nervösa bitarna som gnager sönder mitt innre och tron att jag inte duger.

Ordentligt peppad av detta går jag nu och drömmer om en puls klocka till min födlesedag.
För övrigt är här nu ruskigt kallt och näsan och ögonen är konstant kalla. Badrums renoveringarna är bara en vecka försenade då ena väggen föll ut när vi satte in ett nytt fönster. Bajamajan har börjat lukta och jag är glad det inte är sommar.

7 Comments:

Blogger Ilva said...

Det har var ju superbra gjort bade for att du fixade det som du sjalv ville och for att du sprang hela loppet! Brava!!

11:20 em

 
Blogger Jenny said...

Yes, jag rockar fett som dom säger....
Tack Ilva, du är alltid supersnabb med alla snälla kommenterer.

11:41 em

 
Anonymous Anonym said...

Imponerad!!!
(Fräcka gardiner. Ska ta en titt på det lite noggrannare. Nyss hemkommen o nu fortsätter jag min semester till augusti! tjohooo!!!)

12:51 fm

 
Anonymous Anonym said...

Häftigt, nu bliv jag peppad!
Min löpträning ligger i träda sedan tre månader pga lathet och renovering, men nu taggar du upp mig. Kondis är färskvara och nu sinar den.

4:16 fm

 
Blogger Bantartant said...

Hur bra som helst, demoner är till att utmanas!!! Och här hänger regnet tungt sedan någon tid tillbaka.. men sommaren kommer.. jag vet..
KRAM

4:32 fm

 
Blogger Det Mörka Hotet said...

Jag säger som de andra: otroligt bra jobbat och nu blev även jag inspirerad!

Som min 9-åriga dotter lillgammalt brukar säga: "Pappa, i soffan är INGET jobbigt!"

Samuel

8:27 em

 
Blogger Jenny said...

Kapple-Ha en underbar semester! Blir det nått bloggande måntro?

Blackout-Kul att du blev sugen. Lathet och renovering är ypperliga själ att inte träna. Använde båda ofta och mycket.

Bantartant-Vilken tur att dom finns så man har nått att utmana. ;P

Samuel-Tyvärr finns det en sak som är jobbig i soffan och det är att komma upp. Sen är allt enkelt. ;D

Sandra- I rock! Ruskigt kallt är strax över +10 på morgonen. Utomhus är det helt okej på dagarna men innomhus vidrigt. Huset är som ett såll och det pyser in kall luft ur varenda vrå.

Magnus-Trots att vi sprang i på gräs har ena knät helt kollapsat och nu blir det cykelträning i stället. Man börjar visst bli gammal...

10:10 em

 

Skicka en kommentar

<< Home