Välkommen till Jennys kök.

söndag, januari 22, 2006

Punktering

Jag skall som sagt göra det fysiska provet till polisutblidningen på Lördag. Visst är jag lite nervös, men jag har tränat en hel del och med lite hjäp från Anna så tror jag det skall gå vägen.
Vad som känns lite värre är att jag samtidigt skall göra ett literacy test. Grammatik har aldrig varit min starka sida som ni trevliga människor märkt i denna blogg. Provet består av stavning, uppsats skrivning och den allra största fasan, punktuation (vad det nu heter på svenska. Punktering?).
Nån som har några bra tips på snabb-grammatik-kurs-website?

8 Comments:

Blogger anna said...

punktering tror jag med....nej du, den delen kan jag inte hjälpa dig med, men jag tror du kommer kickass på lördag, så det så!

11:25 em

 
Blogger bine said...

Kommatering brukar man nog oftast säga. :)

3:26 fm

 
Anonymous Anonym said...

Bine: Kommatering...där ser man - ytterligare en sak jag lärt mig genom att läsa bloggar!

Utile

5:16 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Uppsatsskrivning? Är det för att poliserna ska kunna dikta ihop historier?
Annars tycker jag att en punkt här och där aldrig skadar.

7:30 fm

 
Anonymous Anonym said...

Hur gick det då!!

11:05 em

 
Blogger Jenny said...

Anna-Tack och lycka till själv

Bine-Tack och tack.

Utile-Vad vore vi utan bloggandet ;D

Biggis- Du har helt rätt. Uppsatserna skall vara både fantasifulla och innehållsrika ;D

Clara- Ett par dagar till är det innan det är dax.

5:32 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Vad du gör... fråga inte mig! :-)

12:47 fm

 
Blogger Bantartant said...

Du har fått en utmaning i min blogg. Jag fick den från Anne-Maj igår. Det handlar bara om att svara på lite frågor, om man har lust alltså. Om du har lust så skriver du i din egen blogg...

7:13 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home