Välkommen till Jennys kök.

tisdag, januari 03, 2006

Veckans skryt!

För drygt ett år sedan föddes vår minsta loppa. Jag var stor som ett hus och ohyggligt otränad. Kunde knappt gå upp för backen till poolen. Lill loppan hade ovanligt litet sömnbehov och för att inte bli helt galen var jag ute och gick större delen av dagen med start klockan 5:30 på morgonen. I början kunde jag precis gå i en halvtimme innnan jag fick sitta ner och pusta ut på cafe Sofia som öppnade klockan 6:00. Sakta men säkert byggde jag upp min kondition igen och efter ett par månader vågade jag mig på att springa i 10 min varvat med en lite raskare promenad. Det blev sen medlemskap i gym där dom hade cardio boxnings klasser. Tränaren tipsade om en boxningsklubb som ligger runt hörnet från vårt hus. Jag gick dit med kraftigt förutfattade meningar om boxning som en ren pucko sport med fommar som står och slår på varandra.
Det visade sig dock vara helt buskul och en sport som får adrenalinet att spruta.
Summan av kardemumman är att i går sprang jag en mil på 55 vilket är nytt personligt rekord, och idag visade vågen att jag gått ner sammanlagt 26kg. Lite stolt är jag allt.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wow!!! Det är så att jag hör Survivors "Eye of the Tiger" i bakgrunden och ser hur du tränar dig fram emot en ny Jenny...
"Risin' up, back on the street
Did my time, took my chances
Went the distance, now I'm back on my feet
Just a man and his will to survive".
Fast i ditt fall bör det nog stå "Just a woman...", men jag blir både imponerad och inspirerad: TACK!

Utile Dulci

6:17 em

 
Blogger Jenny said...

Utile-*asg* tack skall du ha. Fast soundtracket i bakgrunden är mer Kalle Ankas "You better hurry up 'cause tomorrow's christmas day"...

6:28 em

 
Blogger anna said...

jo men jenny, du kicks ass! fan vad bra jobbat, jag tror du springer milen snabbare än vad jag gör med. Jag h a t a r att springa.

11:43 em

 
Blogger Bantartant said...

De va la himla bra gjort!! Mormor nämnde hur duktig du varit!!! Förmodligen för att peppa mig lite... hmmm. Men hon ÄR söt!!

Ang. kivas.... tja jag vet inte hur man får dem att sluta, jag fick en lillasyster för drygt 35 år sedan och vi kivas fortfarande... uppmuntrande va!?

4:46 fm

 
Blogger Roger said...

Imponerande. Och inspirerande. Har halft-om-halft lovat springa Lindingöloppet i år...så jag behöver all inspiration jag kan få

9:23 fm

 
Blogger Jenny said...

Anna- Det är inte ens hälften så kul som boxningen men numera tycker jag det är ganska skönt i alla fall. Hoppas bara att knäna håller.

Bantartant-Ta allt mormor säger med en stor nypa salt. Hon är dock en helt suverän mormor.

Roger- Om du springer Lidingö loppet så anmäler jag mig till City to surf i Augusti. Deal?

2:45 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Här får du en guldmedalj av mig. Det är du värd. Kan du skicka lite mindre vikt till mig?

9:34 fm

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

way to go....härligt.. jag blir sugen att springa när jag läser.. det var länge sedan.. och idag är det sjutton minusgrader.. för kallt för skidåkning, för mycket snö för löpning..

8:42 em

 

Skicka en kommentar

<< Home