Välkommen till Jennys kök.

tisdag, augusti 30, 2005

Get laggad

Tjoho!
Då var man tillbaks på pallen i köket, efter en lång underbar sommar i det fantastiska fosterlandet. Tids-skillnaden sitter kvar hos minsta loppan som fortfarande går på Osby-tid, alltså klarvaken och i full färd att äta upp min sko klockan två på natten. Det verkar som mina skor smakar som bäst just vid denna tid, då hon nu är inne på mitt andra par.
Åh, vilken kanon sommar vi haft. Har efter mycket analyserande kommit fram till tre slutsatser som jag står fast vid.
Shell tappen i Osby har det bästa lösgodiset i världen, och att de har öppet till 23 varje kväll är ett stort plus.
Naturen i Sverige är helt otroligt vacker och jag önskar jag kunde ta med mig lite hem.
Vädret i Norra Skåne får klar bakläxa och regerings beslut bör fattas så att ändring kan ske snarast.
Klart är också att Osby inte är en metropol, så att blogga pa ett internet-cafe var det inte tal om. Däremot kunde man häcka på nån av deras åtta (!) pizzerior. Det betyder en pizzabutik för varje 1000 pers.
Största loppan fragade mig när vi kom fram "Var är alla människor? Var är alla bilar?". Vi hittade dem senare på Pølsemannen i Ica Maxi i Hässleholm, vilket senare blev sommarens höjdpunkt.
Tack alla ni för trevliga kommentarer på min blogg. En mycket trevlig överaskning och kul att komma hem till.
En annan glad nyhet är att jag kommit vidare till nästa steg i min ansökan till polishögskolan, så nu gäller det att komma i gång och gympa bort alla salmiak spindlar och sockerbitar som bildat en ny ring under naveln.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej och välkommen tillbaks till bloggvärlden!

Jag blev riktigt glad när jag såg att du hade skrivit ett nytt inlägg och jag är glad att du verkar ha haft en bra sommar. Det där med lösgodis kan jag ha väldigt mycket förståelse för, det är nog min allra största synd i min vardag... Det är vansinnigt gott! :)

Glad höst och på återläsande!
/David

2:15 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, va' kul att ha dig tillbaka i bloggeriets värld igen! Du är efterlängtad... Härligt att du haft en bra sommar.
Polishögskolan... Hm... Låter spännande. När du är klar får du flytta hem till Sverige igen. Här behöver vi alla poliser vi kan få...
Välkommen "hem"!

5:00 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

"Änteligen". Så kul att du är tillbaks här, Vet du vad jag lärt mig sen sist? Göra länkar!!! Det du.

Men nu lägger jag dig på "favvolistan igen"

9:44 em

 
Blogger Jenny said...

Kära David, jag har nog ätit minst ett kilo i veckan för att jag skall klara mig utan resten av året. Om jag är snäll kanske mor skickar en påse till jul, bara den inte blir stoppad i karantän.

Tack Biggis och Sandra *bugar och bockar*

Mamsen-jag är ytterst hedrad *bugar och rodnar*

Sandra hur går det med din bok?

10:20 em

 
Blogger anna said...

wohoo, du är tillbaka!! äntligen, vad roligt! polishögskolan här i landet? jag gjälper dig med träningen don't you worry!!!

2:57 fm

 
Anonymous Anonym said...

Så kul! Jag läste din kommentar och tänkte att "..wow hon måste vara tillbaka".

Nu blir bloggvärlden lite roligare igen:-)

4:20 em

 
Blogger maruschka said...

Yesssssss!
Välkommen tillbaka...såg du att jag trodde att jag såg dig i tunnelbanan?...undrar fortfarande om det var du?

Jag kan skicka godis till dig, när du vill och vad du vill, bara säg till!
Kraaaaaaam!

6:05 em

 
Blogger Jenny said...

Ohh, ni för tårar till mina ögon och jag rodnar djupt.
Det är verkligen kul att ha ett tangentbord under fingrarna igen, även om det är något dammigt.

Sandra-skall genast kolla *springer iväg med raketfart*

Anna-Nja det blir nog utbildning här i aussiland, men tips om träning tas gärna emot. Framför allt har jag svårt med pösmagar och spagettiarmar.

Magnus -Du har så rätt så rätt. Efter ett tag i tassemarkerna känns det underbart att trampa betong igen. Sommarens höjdpunkt var faktiskt en veckas besök i Göteborg och senare en vecka Köpenhavn.

Roger-Nöjet är helt och hållet mitt ; )

Maruschka- Nej det var nog inte mig du såg tyvärr. Jag kom aldrig så långt som till Stockholm.
Tack för underbart godis erbjudande. Just nu måste jag dock försöka få bort alla kilon som sommaren medbringat. Men jag tar nog upp erbjudandet lite senare. Hemskt mycket tack.

9:49 em

 

Skicka en kommentar

<< Home