Välkommen till Jennys kök.

onsdag, augusti 31, 2005

Just nu tar jag och den Röde Baronen (lillebror Johan) igen oss efter en dagsutflykt i stan. Det är underbart att ha med sig en mycket entuastisk och sprudlande svensk på nya äventyr i Sydney. Johan stannar hos oss i en månad och det skall bli väldigt kul att få visa runt i hemstaden. I dag har vi varit i chinatown och ätit så stark mat att den stackarn drack två liter vatten på stående fot.
Stor loppan hade sin första dag tillbaka på dagis och hon pratar nu enbart svenska med alla. Hennes kompis Mimmi mötte mig i hallen vid hämtningen och frågade mig varför Fia nu bara säger Gobelgobelagagga, och inte pratar som vanligt? Lustigt nog berättade fröken att barnen hade förstått vad hon sa och hade översatt till dom vuxna vad det var hon ville.

7 Comments:

Blogger maruschka said...

Visst är det underbart med ungar?...de säger de mest fantastiska saker...*ler*

Förresten så var vi också i Göteborg en vecka, kanske var där jag såg dig?...;o)

10:33 em

 
Blogger Vi på Kantarellen said...

Oh...det börjar bli sommar hos Er nu. Vilken lyx....först sommar här och sen där.

11:44 em

 
Blogger anna said...

så najs...jag vill med ha sommar...missade de två veckorna som var här....*Suck*

7:59 fm

 
Blogger maruschka said...

vännen - jag är lika glad idag att du är tillbaka!!!
Och vilken supermysig bild!

sandra - tack, har tänkt ta rda på hur, men det gav sig ändå....

3:56 em

 
Blogger crrly said...

Vilken underbar bild! :)

5:53 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Hihihi! Roligt med dubbelspråkiga barn, jag tycker det är helt fantastiskt. Hon kanske kan ge kurser i svenska på dagis? Extrainkomster, du vet...

3:49 em

 
Blogger Jenny said...

Maruscka-om du såg en fräknig sak med stor resvuaska och liten rosa prickig följe slagare så var det nog mig du såg. Var var du?

Tackar tackar Sandra för bra tips, du är en klippa.

Ja visst har jag tur mamsen som får det bästa från bägge världar. Här blommar nu körsbärs trädet och det kommer nog slå ut snart i parken. Livet leker och fåglarna kvittrar. Stackars dig Anna som missade sommaren, det finns bara en lösning. Kom hit ögona bums! Jag behöver en sparring-partner.

Tackar tackar crrly. Måste säga att jag håller med.

Ja, Biggis vad gör man inte för att få lite extra inkomst. Skall dock meddela att viktiga ord som svärord, ord som beskriver avföring och sånt som inte bör sägas högt, går fortfarande bra på bägge språk...

11:54 em

 

Skicka en kommentar

<< Home