Välkommen till Jennys kök.

måndag, januari 30, 2006

Failed...

Kommatering-godkänd
Stavning-godkänd
Uppsats-godkänd

Handgriptest-45H/39V-godkänd
Stretch test-+14-godkänd
Hopp test -42cm-godkänd
Situp-Icke godkänd
Armhävning-25-godkänd
Agility-17sek-godkänd
40m sprint-7.00sek-godkänd
Bip test-9.6-godkänd

De dåliga nyheterna är att jag rörde fötterna i situp testet två gånger och blev därmed diskad.
Dom goda nyheterna är att jag kan göra om testet om en månad och jag är otroligt motiverad att göra bra ifrån mig.

Det var i alla fall en mycket intressant dag nere på polishögskolan, ca 2 tim väster om Sydney. Större delen av dagen fick vi sitta mitt i solen på en gräsplan i +35 och vänta på vår tur att testas. Som tur var var det otroligt mycket trevligt folk att prata med vilket känns mycket positivt inför framtiden. Jag kom ner redan på fredag kväll och det var som att landa mitt ute i en öken. Det har inte regnat här på 11 månader, och allt var otroligt sönderbränt. Det finns inga pooler längre på grund av vatten restriktioner och man får inte duscha i mer än 60sek. Som grädde på moset fanns det heller ingen aircon, så det enda stället man kunde svalka sig var i bilen. Nåväl, som tur är har jag inte speciellt ont av värmen, det är mer om det är kallt min kropp kollapsar.
Det var otroligt skönt att komma dit dock. Det har varit en lång och utdragen process, men det känns som man nu äntligen kan se ljuset i tunneln.
Jag är grymt besviken på att bli diskad, men jag gjorde fel och har ingen annan att skylla än mig själv. Samtidigt är jag så otroligt motiverad på att göra bra ifrån mig, så jag är nästan mer peppad nu än innan testet. Jag vet också att jag kan förbättra mig en hel del till nästa gång. Bla en sprint tid som var på snudd till pinsamt dålig. Det enda problemet är ett knä som inte riktigt pallar trycket.
Var ute och sprang en sväng runt universitetet och hittade finfina banor att träna på. Boxningen får nog ge vika lite tills jag får mina situps under kontroll.






F*n, en jäkla *#$@* liten sketen @#%&*(( situps från att ha klarat mig och kommit in till Maj intake....

2 Comments:

Blogger Ilva said...

Men GRATTIS-det var ju jattebra! Iallafall!! Och det ar klart att du klarar det nasta manad nu nar du vet hur det ar o slipper vara nervos infor det okanda! Kom igen Jenny--du ar SUPERDUKTIG!! jag ar otroligt impad!!

10:40 em

 
Blogger Roger said...

Otroligt hårt att man ska bli diskad när man klarat allt men rör lite på fötterna....vilka krav de har!!

(Men då vet du å andra sidan att allt utom fotrörelserna är klart...)

6:08 em

 

Skicka en kommentar

<< Home