Välkommen till Jennys kök.

torsdag, februari 16, 2006

Livet har långsamt återvänt till det normala och det värsta har äntligen lagt sig. Långväga släktingar har åkt hem och alla fina blommor börjar långsamt vissna. Här har man inte speciellt mycket blommor vid graven eller vid själva begravingen, utan de flesta skickar blommor hem till närmast anhöriga. Så vår lilla lya är fylld med blommor från golv till tak. Till detta hör att blommorna på själva kistan skickades hem till oss. Det enda ställe de fick plats var matbordet det är svårt att se maten bland spretande orkideer och ormbunkar. Det känns som vi sitter i kapellet och äter vår middag på en kista. Hmmmm...

För övirgt har jag tappat självförtroendet totalt och har ångest inför lördagens tester. Jag gör minst 6 miljoner sit-ups om dagen men är ändå inte konfident att jag kommer att klara av det. Jag har seriöst börjat ifrågasätta mitt val av yrke och undrar hur i hela friden det skall funka med allt. Barn, hus, eget företag och en make som jobbar dag och natt. Kanske jag skall ta upp knyppling i stället? Skall jag vänta ett par år tills barnen är större, kommer jag missa hela deras utveckling och varför kan jag inte nöja mig med att vara hemma mamma?????

Och varför skall det vara så himla svårt att göra en enda skruttig sit-ups rätt????

10 Comments:

Blogger Ilva said...

Nej Jenny, nu far du verkligen ta o sluta med sadant resonerande, du vet val hur viktigt det ar att tro pa sig sjalv i sadana situationer. Tank istallet pa att du klarade allt annat! Tank pa hur bra du var i varje delgren! Jag tror att du kommer klara dig. kanonbra! Och jag vill inte hora nat sant dar tjafs om mammeri! Du maste ju dina dottrar en bra kvinnobild att ha som modell! Sluta omka dig, kom igen!

6:48 em

 
Blogger Jenny said...

Vad skønt det är med en spark i rumpan när man verkligen behöver det. Du har helt rätt, jag kommer vara kanon på Lördag!!!

10:39 em

 
Blogger Lyckliga Grodan said...

drabbas inte av panik.. andas lugnt och fint.. här och nu...
du kommer att glänsa på lördag..
andas och fokusera...
håller alla tummar..
och ge järnet..

4:30 fm

 
Anonymous Anonym said...

Att ifrågasätta sig själv samt därtill ha självdistans är bara sunt, men att inte ta tillvara på de gåvor livet ger en i form av färdigheter, vänner och mod är att förringa det liv man blivit tilldelad...
Lyssna på "Sisters Are Doin' It for Themselves" (med Eurythmics och Aretha Franklin) och kick some ASS på lördag!

Utile Dulci

5:08 fm

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Skönt att det värsta är över. Hoppas maken också känner så. Antar att det är vid såna här tillfällen som man inte vill överraskas med en blomma...
Här har det just varit fullmåne, och jag har så smått börjat fatta hur det påverkar mig och mitt psyke. Hur ser månen ut på din sida av jorden? Det klart att det kommer att gå bra på lördag! Vi håller ju tummarna för dig!

7:13 fm

 
Blogger maruschka said...

Hallå där, nu får du inte ge upp när du är så nära?
Det är bara att köra på, du är bäst!!!!!!*kram*

5:59 em

 
Anonymous Anonym said...

Trycker du ner svanken i golvet när du gör situps? Ett tips är att liksom tippa bäckenet uppåt och samtidigt trycka ner svanken. Du kommer inte lika högt, men det känns garanterat på rätt ställe.
Lycka till i morrn. Det är klart att du fixar det Jenny!!!

6:57 em

 
Blogger anna said...

du har mail....

8:08 em

 
Anonymous Anonym said...

"Utan tvivel är du inte riktigt klok"
som Tage Danielsson så fyndigt formulerade sin filosofi
hälsar taxen Ammie och husse

1:19 fm

 
Blogger Jenny said...

Lyckliga Grodan- Gav järnet, fick panik, hyperventilerade och glansen løs i sin frånvaro...Men tack ändå

Utile-Så sant och så fint sagt. Tack før tipset och tack för fint inlägg

Biggis- Det var faktiskt fullmåne i går natt och den var stor och gul. Väldigt fin faktiskt. Då akademin befinner sig mitt i øknen var det även en fantastisk stjärnhimmel.

Maruschka- Tack och tack.

Anonymous- Tack før tips. Kom gärna med fler då allt emotages tacksamt just nu.

Anna-You are getting mail shortly...

Anonymous-Ammie och husse har som vanligt helt rätt

2:05 em

 

Skicka en kommentar

<< Home