Välkommen till Jennys kök.

lördag, februari 18, 2006

Natural born loser

Det sket sig i dag i fystestet. Hade det lite på känn. I och med att jag hade bra poäng från førra testet behövde jag till min förvåning bara gøra om sit-upsen. Så allt var avklarat på ca två timmar. Grät hela vägen hem från Goulburn men nu känns det lite bättre.
Lill-loppan och jag har varit på fik och ätit muffins och druckit kaffe. Vi träffade en mycket trevlig yngling från Stockholm som har precis kommit hit för att plugga. Det var skönt att høra svenska igen (även om han var från Stockholm :D).
Nu skall vi till poolen och svalka oss. Temperaturen har krypigt upp till +35 och vi svettas finfint.
Vill tacka så väldigt mycket för alla hejar rop jag fått på senare tid. Väldigt uppskattat i en relativt helvetisk tid.
Kram på er allihop.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Livet handlar inte om att vinna eller vara framgångsrik - det handlar om att UPPLEVA!
En av mina döttrar tittade på en resultattavla efter en löpartävling förra sommaren och hennes spontana kommentar var när hon såg hennes placering på 123 av totalt 136 startande: "Pappa, jag slog 13 tjejer!"

Utile Dulci

5:45 em

 
Blogger Ilva said...

aaa. Ar det kort nu? Men du har ju iallafall forsokt och det ar ju det viktigaste. Det kan du ju leva med, "jag forsokte men foll pa en sketen sit up" medan det ar mycket svarare att leva och kanna att jag vagade inte, jag var for lat eller vad det nu kan vara som hindrar en fran att PROVA! jag beundrar dig som tranade och provade! Och livet ar ju inte over an, det kommer fler tag som min mor brukade saga och som jag inte kunde forsta den sanna meningen med i min ungdom. Dessutom sa kanske det dyker upp nagot mycket battre for dig och som du inte skulle ha upptackt om du blev antagen till polisskolan. Och nu kom jag pa att det kan nog vara ratt skont att slippa se allt det elande som poliser maste mota varje dag i sitt arbete... Du ar sa himla bra anda Jenny! Usch nu maste jag sluta, borjar bli sentimental. Vill bara saga att Utile Dulcis dotter har fafttat vad det hela gar ut pa!

6:43 em

 
Blogger Jenny said...

Utile-Huvudet på spiken. Du är verkligen en klok man och det verkar som din kära dotter har ärvt sin fars finurlighet. Visst handlar det om att uppleva så mycket som möjigt på vår korta stund på denna planet. Du skrev ett väldigt fint inlägg om vänner och mod förut som jag uppskattar mycket. Tack för att du finns där ute och jag skulle gärna räkna dig som en av de vänner jag vill ta tillvara på.

Ilva- Nix det är inte kört. När jag körde hem efter idag var jag redo att lämna in handuken och strunta i alltihop. Jag bölade som en liten 10-åring ett tag men när jag kom hem ändrade jag mig och fick tillbaka lite av min kämpar glöd, delvis tack vare dig och ditt förra inlägg om att inte ge upp även om den väg jag valt kanske inte är den bästa ur mina barns synvinkel. Jag kan i teorin försöka hur många gånger som helst men jag vill inte hålla på med dessa tester tills jag faller av pinn. Jag är fysiskt stark och kan klara detta och jag kommer ge det ett försök till sen får det vara (tror jag). Jag träffade väldigt trevliga människor och är en stor erfarenhet rikare (eller två). En tjej var där för sjätte gången och jag tycker det är fantastiskt att hon inte gett upp. Kan hon så kan jag!

7:08 em

 
Blogger maruschka said...

Alltså, jag tycker inte heller du ska ge upp, jag är bara helt förundrad att det är så j-a viktigt med sit-ups????
Jag trodde det var viktigare med "hands-up" i polisarbetet?...
Nej, kör på du om de nu har de reglerna, du fixar det snart!!!*Kram*

1:42 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home