Välkommen till Jennys kök.

måndag, september 19, 2005

I hurt to



.
I Sydney finns det lika många publika toaletter som papperskorgar i Göteborg. Vilket är tur då jag är utomhus mest hela dagarna och har en blåsa i nanostorlek. I varje park, torg och gatuhörn finns gratis, någorlunda trevlig toalett. Mitt ute i bushen dit man enbart kan ta sig med 4-wheel drive, finns toaletter med regelbundna avstånd.
Om man åker till ett shoppingcentre finns även familjetoa med ammningsbås, tv, barntoa, skötplats, micro och om du har tur blöjmaskiner och små kaffe apparater.
Hade dock svårare att hitta en enda toa i Svedala där jag inte måste upp och fumla med plånboken för att lätta på trycket. Under en dag gjorde jag av med 35 riksdaler i bara toabesök. Jag kan inte ta fram pengar och försöka hålla mig på samma gång.
Däremot finns det väldigt mycket papperskorgar hemma, vilket saknas nästan helt här.
Vad är bäst- Kissenöding men ren och fin, eller nöjd och belåten men full av skräp?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja hjälp vad toaletter är nödvändiga. Fördelen med betal-toaletter är att de (oftast) är renare.

Själv kan jag inte riktigt slappna av på en skitig toa...

Och sen borde det finnas extra många i anslutning till musikaffärer. De har liksom en väldigt urindrivande effekt på mig :-)

10:56 em

 
Blogger The Female Dinousaur said...

Hatar att behöva betala för att pinka. Papperskorgar är bra, saknar dem på tunnelbanan. Fast inte att pinka i.

7:35 fm

 
Blogger maruschka said...

..skulle vara mysigt med trevliga toaletter här också...bär hellre på lite skräp tills en papperskorg dyker upp, än går kissnödig en halv dag...*s*

6:38 em

 
Blogger Jenny said...

Nu åker vi på semester en helg för att kolla om det finns några fina toaletter norröver. Toalett-rapport kommer...

1:53 em

 
Blogger anna said...

ja, hellre nöjd och belåten, det finns väl inget värre än att gå omkring kissenödig...

9:06 em

 
Blogger maruschka said...

"Mmffsp" sade Word verification då avundsjukt...*ler*
Sambon är på golfresa så jag är sambo-fri, ganska skönt!

12:35 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home