Välkommen till Jennys kök.

måndag, september 26, 2005

Stockton Beach



.
Sommar, sommar, sommar!
Äntligen var det dags för lite seriöst buskul. Vi packade bilen full av barn, camping prylar och brädor och drog sen norröver. Stranden är 32 km lång och landskapet är som taget ur Mad Max filmerna. Vi körde fast en gång men med en timmes intensivt grävande kom vi loss och kunde ta oss ett mycket svalkande dopp. Freeezing!!!
Mitt bland sandynorna ligger en liten fiskeby "Tin City" bestående av elva plåtskjul som byggdes i början av andra världskriget. Helt otroligt häftligt. Vi vågade oss inte fram dock. Det så ganska läskigt ut.
Helt underbar helg som tyvärr var avslutningen på en helt fantastisk månad tillsammans med lillebror. Nu skall vi ut och dricka en sista kaffe på Toby's innan han fortsätter till Nya Zeeland.

3 Comments:

Blogger maruschka said...

...häftigt!
Såg du vad jag skrev i min lista om "saker jag vill göra innan jag dör"?

6:23 em

 
Blogger anna said...

ja vad häftigt!! så ska det se ut när jag kommer, men liiiiite fler snygag surfarkillar ;)

3:11 fm

 
Blogger Jenny said...

Ja det var riktigt coolt faktiskt. Tyvärr Anna, det fanns inga surfkillar alls då polisen åkte omkring och varnade folk för ett stort stim hammar hajar som härjade i vattnet.
Där räkte det inte med en "4wd and a bit of courage"

9:08 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home